Driven Controller till HydraSpecma Industry & Aftermarket

Arbetsbeskrivning

Om HydraSpecma

HydraSpecma är branschledande inom applikationsanpassade system och komponenter för hydraulik på den nordiska marknaden. Verksamheten är övergripande uppdelad i tre divisioner, Global OEM, Wind och Industry & Aftermarket. De är marknadsledande inom sitt produktområde på den nordiska marknaden men har också en betydande export till världsmarknaden. HydraSpecma ingår i börsnoterade Schouw & Co och är totalt mer än 1200 medarbetare. Läs mer på www.hydraspecma.com (http://www.hydraspecma.com/).

Divisionen Industry & Aftermarket utgörs av HydraSpecma Component AB i Sverige, HydraSpecma Oy i Finland och del av HydraSpecma A/S i Danmark, liksom en nyligen etablerad verksamhet i Norge. Divisionen förser marknaden i Norden med lednings- och hydrauliksystem och dess ca 300 medarbetare finns totalt på ett 15-tal orter i Norden.



Om rollen

Divisionen söker en drivkraftig controller som lockas av en bred roll där rätt person får möjligheter att påverka innehållet och utvecklingen i tjänsten. Du kommer att stödja och supportera vår verksamhet i huvudsak i Sverige och Norge men också supportera och samarbeta med kollegor i Finland och Danmark. Detta innebär bl. a analyser, uppföljning, ekonomiska beräkningar och rapportering samt fungera som ett stöd för övriga delar inom verksamheten. Tjänsten är placerad i Göteborg där du kommer att ha ett nära samarbete med andra kollegor på våra övriga kontor runt i världen. Du rapporterar till ekonomichefen i HydraSpecma Component AB med streckad linje till VD. Placeringsort: Göteborg



Ansvarsområden som controller:

- Marginalanalyser
- Nyckeltalsjämförelser
- Budget och prognos avseende försäljning, täckningsgrad och lager
- Stödja verksamheten med ad-hoc analyser
- Beslutsunderlag till bolags-/divisionsledning/styrelse
- Rapportering


Kvalifikationer och erfarenhet

Till rollen som controller söker vi dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi, Vi ser att du har några års erfarenhet som ekonomiansvarig, controller, revisor etc. Du har goda kunskaper och förståelse för ekonomistyrning, rapportering av företagsekonomiska frågor och uppföljning samt utredningsarbete av verksamhet, inklusive budget- och prognosarbete. Har du erfarenhet av större affärssystem och BI-system är det en fördel. Du är vass inom Excel och är en van användare av resterande MS Office-paketet. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift.



Personliga egenskaper

För att trivas och vara framgångsrik i rollen som controller är du en person som har ett stort engagemang, brinner för det du gör och tar personligt ansvar för att nå mål. Du levererar hög kvalitet, har en god förmåga att se samt komplettera med information för att skapa helheten men du kan också analysera frågor och bryta ned dem i sina beståndsdelar när det krävs.

Du vill utveckla och förbättra processer samt har en god problemlösningsförmåga. Du är inte rädd för att våga ifrågasätta om det behövs. Rollen ställer också krav på ett självgående och flexibelt arbetssätt samt att du trivs med att arbeta i en internationell organisation där du får möjlighet att utveckla din arbetsroll.



Ansökan

Låter detta som din nästa utmaning? Då är du varmt välkommen med din ansökan via annonsen på recruitpartner.se snarast då vi gör ett löpande urval dock senast 30 september 2022. Vid eventuella frågor kontakta ansvarig rekryterare Martina Nordberg på tel 073-624 77 24 eller martina.nordberg@recruitpartner.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Martina Nordberg
073-624 77 24

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Recruit Partner Nordic AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 september 2022
  • Ansök senast: 29 december 2022

Besöksadress

Solnavägen, Solna
None

Postadress

Solnavägen
Solna, 17173

Liknande jobb


15 maj 2024

15 maj 2024

15 maj 2024