Driven ekonomiassistent sökes!

Driven ekonomiassistent sökes!

Arbetsbeskrivning

Är du utbildad Ekonom och har erfarenhet av att arbeta med ekonomi? Har du god datorvana, är noggrann och effektiv? Då har vi rätt tjänst för dig!

Vi söker en driven ekonomiassistent till en av våra kunder i Göteborg. Tjänsten är ett vikariat under ett halvår med start i augusti 2020. Ditt huvudsakliga ansvar är leverantörsreskontra och i rollen ingår mycket kommunikation med både interna och externa kontakter vilket ställer krav på social förmåga och servicekänsla.

I din roll kommer du vidare ansvara för:
- Avstämningar och bokningar av banken
- Administration, bevakning, hantering och avstämningar av leverantörsreskontra
- Kontoavstämningar och registrering av bokföringstransaktioner i samband med månadsbokslut
- Interna och externa kontakter med butiker och kunder
- Avtalshantering
- Ad hoc ekonomirelaterade arbetsuppgifter
- Back-up och avlastning vid arbetstoppar för arbetsuppgifter relaterade till leverantörsreskontran

Din profil
Till tjänsten som ekonomiassistent söker vi dig med en relevant ekonomisk utbildning med minst två års erfarenhet av likvärdigt arbete. Vidare har du god datavana och kan lätt sätta dig in i nya system.

Som person tror vi att du är noggrann och rutinskapande i arbetet samtidigt som du är flitig och effektiv. Det är viktigt att du är självständig i din roll som ekonomiassistent och snabbt kan sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du räds inte förändringar och gillar att arbeta i en dynamisk miljö. Vi ser att du är handlingskraftig och har förmågan att vara flexibel. Du har god förmåga att se helheten i arbetsprocesser samt har ett verksamhetsintresse där du lätt kan se kopplingen mellan verksamhet och siffor.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är strukturerad, noggrann och driven. Du tycker om att arbeta självständigt och klarar av ett högt tempo när det krävs. Vidare är du en person som är duktig på att samarbeta och är plikttrogen, du har nära till skratt och bidrar till en positiv anda på arbetsplatsen.

Du uttrycker dig väl på svenska i såväl tal som skrift och du har goda kunskaper i engelska. Vidare arbetar du obehindrat i Excel. Affärssystemet som används idag är Navision/Business Central och Medius XI, har du erfarenhet av dessa är detta meriterande.

Stämmer ovan på dig? Ansök redan idag då urval och intervjuer sker löpande!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Isabelle Karlsson
+46101224623
Emilia Johansson
+46101224597
Fredrik Åberg
+46101224864
Eleonor Åkerlund
+46101224638
Kristoffer Göthberg
+46101224670
Elin Wiberg Lif
+46101224569
Ida Holmer
+46101224433
Joel Rydström
+46101224243
Joanna Melander
+46101224629
Pontus Geijer
+46101224584

Sammanfattning

  • Arbetsplats: StudentConsulting
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 maj 2020
  • Ansök senast: 30 juni 2020

Besöksadress

Murarevägen 30
None

Postadress

Murarevägen 30
FALKENBERG, 31136

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024