OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonomiassistent med god erfarenhet av leverantörsreskontra För kunds räkning söker vi erfarna redovisningsassistenter med inriktning på leverantörsreskontra till ekonomieavdelningen på ett av Sveriges mest välkända medieföretag med verksamheter i mer än 30 länder runt om i världen.Koncernen expanderar kraftigt och ekonomiavdelningen likaså, vilket föranleder nya rekryteringar av ambitiösa och drivna medarbetare. Arbetsuppgifter Arbetet inkluderar fakturahantering, kontering, påminnelsehantering, betalningar, leverantörskontrakt, leverantörsregistervård, intercompany avstämningar, problemlösning kring leverantörsreskontra/kundreskontra.Du kommer att vara involverad i månads, halvårs och årsbokslut för ett antal bolag inom koncernen.Du kommer att ha många kontakter med de olika bolagen. Kvalifikationer Vi söker dig som är lägst gymnasieekonom, gärna med eftergymnasiala kurser.Vi tror att du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna från en större organisation alternativt från redovisningsbyrå.Som person är du självgående, noggrann och tycker om ordning och reda.Du är även flexibel, utåtriktad och en "teamplayer".Du är också duktig på engelska och har god vana av Excel.