Driven ekonomiassistent sökes till e-handelsaktör

Driven ekonomiassistent sökes till e-handelsaktör

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare arbetat med leverantörsreskontra och letar nu efter en trivsam arbetsplats? Skulle du påstå att du är en strukturerad, noggrann och samarbetsvillig person? Skulle du vilja bli en del av ett härligt team där du får använda dina kunskaper inom ekonomi? Då tycker vi att du ska läsa vidare!
Om tjänsten
Perido söker nu en ekonomiassistent till vår kund. Kunden i fråga är en expansiv aktör inom e-handel med fokus på utemiljö och trädgård. Tjänsten är placerad på Södermalm i Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent kommer du arbeta i nära samarbete med CFO och redovisningsansvarig. Dina primära uppgifter kommer vara att sköta löpande bokföring, leverantörsreskontra samt betalningar. Utöver detta kommer du att stötta dina medarbetare kring diverse ekonomiadministrativa uppgifter som förekommer i arbetet.
Dina egenskaper
Vi tror att du som söker har en god förståelse för ovannämnda arbetsuppgifter och att du har ett genuint intresse för ekonomi. För att passa i rollen tror vi även att du är noggrann, ansvarstagande och trivs i en roll där du får arbeta såväl självständigt som i samarbeten med dina härliga kollegor. Din förmåga att hitta nya lösningar och rutiner som bidrar till att förbättra verksamheten blir viktig i rollen.
Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Intervjuer sker löpande.
Vi söker dig som har:
· Kandidatexamen inom ekonomi
· 3–5 års erfarenhet av liknande roll
· Tidigare arbetat på ekonomifunktionen inom retail
· Goda kunskaper inom Dynamics Navision/Dynamics 365 Business Central
· Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag 3 månader med chans till förlängning. Tillträde omgående.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänsten referensnummer 31828 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 augusti 2020
  • Ansök senast: 5 september 2020

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024