Driven ekonomiassistent till centrala Göteborg

Driven ekonomiassistent till centrala Göteborg

Arbetsbeskrivning

För kunds räkning söker vi en ekonomiassistent för ett konsultuppdrag på 6 månader för att sedan gå över i en anställning hos kund. Uppdraget är på heltid och vår kund sitter i fina lokaler på Avenyn i Göteborg.

Din roll
I din roll som ekonomiassistent kommer du att arbeta tätt med en redovisningsansvarig. Du arbetar med leverantörs-, och kundreskontra, internfakturering och intercompanyavstämningar. Arbetet är transaktionsintensivt och du erbjuds en roll med stor kontaktyta inom koncernen som består av många olika bolag.

Du är del av ett team om fem personer samt CFO, som du rapporterar till. För dig som tycker om att arbeta med redovisning finns möjlighet att arbeta med ytterligare uppgifter i form av avstämning och övriga uppgifter kopplade till bokslut.

I din roll är du även ansvarig för kontoret där det ingår att ta hand om post, telefon, intern service vid möten, beställning av kontorsmaterial mm.

Vem vi söker
Vi söker dig som har arbetat med reskontra tidigare och har ett intresse för redovisning. För att passa i gruppen bör du vara en självgående, ödmjuk och glad person som är noggrann i ditt arbete samtidigt som du är van att arbeta mot korta deadlines. Du som söker behöver behärska svenska och engelska i tal och skrift.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Talent Acqusition Manager Frida Dalevik på 0702-071131. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 maj 2023
  • Ansök senast: 11 juni 2023

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024