Driven ekonomiassistent till expansivt företag

Arbetsbeskrivning

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 200 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North-listan. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Till vår kund som nu befinner sig i en expansiv fas söker vi en framåt, positiv och driven ekonomiassistent som har erfarenhet av storbolag. Arbetsuppgifterna består till stor del av leverantörsreskontrahantering men kommer även att breddas av visst löpande redovisningsarbete. Uppdraget startar omgående och för rätt person kommer man sedan rekryteras över till kunden.

Arbetsuppgifter

Leverantörsfakturor Hantering av kreditnotor Inscanning och utskick för attest Betalningar Viss löpande redovisning Avstämningsarbete


Lämplig bakgrund

Du har någon form av ekonomisk utbildning eller och har minst 3 års relevant erfarenhet. Du känner dig trygg i ditt arbete med leverantörsreskontran och du bör ha erfarenhet av arbete i storbolag och storbolagsflöden. Erfarenhet av Cymbrio är meriterande och dina kunskaper i Excel är goda.

Din personlighet

Som person är du serviceminded, öppen och glad . Du har skinn på näsan och är inte rädd för att säga ifrån. Du är kommunikativ samtidigt som du är noggrann och mån om att göra rätt. Du är effektiv och gillar att få saker och ting gjorda och du har god initiativförmåga. Struktur och organisation är viktigt för dig. Du är stresstålig och gillar när det händer saker. Du kommer att ingå i ett trevligt team om 4 personer där man hjälps åt och backar upp varandra vid behov.

Din ansökan

Känner du igen dig i ovan beskrivning? Skicka då in din ansökan omgående då vi arbetar med löpande urval. Har du några frågor om tjänsten eller processen är du varmt välkommen att kontakta Cathrine Wiberg på 040-665 51 09.

Konsult hos SJR

Som konsult hos SJR ska du drivas av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Som konsult hos SJR har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Elisabeth Khera
+46 404 55 19
Malin Vindenberg
+46 8-407 55 20, +46 707-471 59 11
Elisabeth Khera
+46 8 407 59 19
Pernilla Häglund
+46 8-407 55 42, +46 707-647 16 42
Patrik Asperö
+46 8-407 55 41, +46 707-647 16 41
Jannika Skoglund

Tomas Vinnersten

Sebastian Anderson

Tomas Vinnersten
+46 0406655105, +46 0766471614
Kristina Bennet
+46 040-6655103

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR AB Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Marknadsmässig
  • Heltid Temporärt
  • Publicerat: 7 december 2016

Besöksadress

Kungsgatan 48B
GÖTEBORG

Postadress

Box 7420
Stockholm, 10391

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024