Driven ekonomiassistent till internationellt konsultbolag

Arbetsbeskrivning

SW är ett nischat bolag, specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet inom tjänstemannasektorn. Vårt engagemang definieras av kreativitet, nyfikenhet och ett mänskligt fokus. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi/finans, kundservice, kontor/administration, HR, försäljning/marknad, IT och teknik.
Läs mer på www.sw.se och gilla oss på Facebook !

Har du arbetat några år som ekonomiassistent och vill arbeta på ett internationellt företag? Då kan den här tjänsten vara rätt för dig!

SW söker för kunds räkning en driven och ansvarstagande Ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra till ett väletablerat och internationellt konsultbolag med kontor i närförort strax norr om Stockholm. Tjänsten är på heltid - på kontorstider. Du kommer att ingå i en grupp om 11 personer. Detta är ett föräldrarvikariat och uppdragstiden är på 1 år med start i April.

Tjänstebeskrivning ?
I rollen som Ekonomiassistent kommer du huvudsakligen att arbeta med:

- Leverantörsreskontra
- Registrering av leverantörsfakturor och leverantörer
- Leverantör utbetalningar och kundinbetalningar
- Granskningar av fakturor
- Återrapportering
- Påminnelser och inkasso
- Avstämningar
- Månadsbokslut


För rätt person finns möjlighet att få utökade arbetsuppgifter efter hand.


Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har en ekonomisk utbildning och tidigare erfarenhet av liknande uppgifter på en ekonomiavdelning. Du är van amvändare av Excel och har du tidigare erfarenhet av arbete i Visma XP är detta meriterande. Du är flytande i såväl svenska som engelska i tal och skrift.

Som person är du noggrann, strukturerad och ansvarstagande. Du är hängiven i ditt arbete och ger det lilla extra . Du har en mycket god kommunikativ förmåga och fungerar utmärkt såväl i grupp som i självständigt arbete.

Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med start i April och sträcker sig 1 år framåt, med anställning hos SW med stor chans till förlängning eller överrekrytering till kund . Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Emma Levin, 08-407 55 70.

Konsult hos SW
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med våra HR konsulter samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Känner vi våra kunders behov och våra kandidaters kompetens kommer vi att lyckas. Vi frågar därför vet vi.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anette Skantz
+46 8 407 55 66
Simon Jordal
+46 84075568
Stefan Lidman
+46 8 407 55 65
Marie Bergsman
08/407 55 55
Erik Bodin
+46 84075569
Marie Bergsman
+46 08-4075555
Ulrika Eklund
+46 40 665 51 50
Carina Johnsson
+46 8 407 55 62
Frida Bjerkman
+46 08 407 55 52
Anette Skantz

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SW Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast
  • Heltid Heltid
  • Publicerat: 24 januari 2017

Besöksadress

Humlegårdsgatan 20 Box 7420
None

Postadress

None
Stockholm, 10391

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024