Driven ekonomiassistent till vår kund i Uppsala

Driven ekonomiassistent till vår kund i Uppsala

Arbetsbeskrivning

SJR söker nu en ekonomiassistent till en av våra kunder i Uppsala. Vi erbjuder ett långt uppdrag för dig som vill jobba i ett team men där du också får eget ansvar.

Som ekonomiadministratör/ekonomiassistent blir ditt huvudsakliga fokus kund- och leverantörsreskontra. Exakta arbetsuppgifter varierar självklart beroende på vilket uppdrag du arbetar på och så klart din tidigare erfarenhet. Men vanligt förekommande arbetsuppgifter är:

- Fakturahantering
- Upplägg av kunder och leverantörer
- In- och utbetalningar
- Kontoavstämningar
- Övriga administrativa uppgifter


Som konsult förväntas du att snabbt sätta dig in i processer och rutinbeskrivningar och vara behjälplig i andra ad-hoc uppgifter som är vanligt förekommande på en ekonomiavdelning.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har några års erfarenhet av arbete med kund- och leverantörsreskontra. Du har relevant utbildning inom ekonomi, gärna KY/YH eller universitetsutbildning.

Som person är du driven, social och trivs i en roll där du arbetar tillsammans med andra kollegor. Andra viktiga egenskaper vi värdesätter är din förmåga att snabbt kunna anpassa dig efter nya situationer där du är prestigelös i utförandet av dina arbetsuppgifter. Rollen kräver goda systemkunskaper, gärna erfarenhet av något större ekonomissytem samt att du är flytande i tal och skrift i både svenska och engelska.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Charlotta Ezitis Holmström 0766 471 657 eller Christine Stamfeldt 070 471 59 16. Vi intervjuar löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2020-06-18.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT. SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Uppsala, Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB och WES AB.

Titel: Ekonomiassistent

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 juni 2020
  • Ansök senast: 19 juni 2020

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024