Driven HR- & Ekonomiassistent till Limes Audio

Arbetsbeskrivning

Presentation

Nu söker vi dig som är i början av din karriär och som vill jobba på ett av Umeås just nu hetaste företag. För vår kund Limes Audios räkning rekryterar vi nu en HR- och ekonomiassistent för ett halvårslångt uppdrag på 80% med start i mars.

Limes Audio blev utsett till årets avknoppningsföretag på Umeågalan 2016 och är nu en del av en av världens populäraste arbetsplatser – Google. Läs mer om kunden på limesaudio.com


Arbetsuppgifter

Som assistent inom HR och ekonomi är dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Chefsstöd och organisationsutveckling
- Systematiskt arbetsmiljöarbete
- Arbetsrättsfrågor, kontakt med AGO och fackligt ombud vid förhandlingar
- Rehabiliteringsfrågor
- Kompetensutveckling och -försörjning
- Personalstatistik
- Semester/frånvaro

- Löne- och pensionsadministration
- Reseräkningar
- Löpande bokföring
- Kundfakturering, Betalningspåminnelser, räntefakturor och uppföljning mot order
- Budgetering personalkostnader

I uppdraget ingår även övriga administrativa uppgifter såsom posthantering, lokalfrågor, inköp, försäkringar, användarkonton, resebokningar etcetera.


Utbildning/erfarenhet

Ett krav för uppdraget är att du skall ha relevant akademisk examen från exempelvis Personalvetarprogrammet eller motsvarande utbildning. Du har mycket goda kunskaper inom arbetsrätt, beteendevetenskap och organisationsutveckling. Erfarenhet inom löpande bokföring är meriterande.

Då företagets arbetsspråk är engelska är det viktigt att du är trygg i att tala och skriva på engelska.

Som person är du strukturerad, flexibel och stresstålig. Du har god samarbetsförmåga men är självgående i ditt eget arbete.


Förmåner

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Företagsbeskrivning

Våra kunder inom hr är attraktiva arbetsgivare som letar efter högskoleutbildade personalvetare. Med en bredd över hela hr-området - allt från personalchefer och hr-specialister till rekryteringskonsulter och personaladministratörer - kan vi hitta en tjänst där du kan påverka din arbetssituation och nå ditt drömjobb.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.



Sluttext

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanna Sjöberg
0720750235
Hanna Sjöberg

Rebecca Pettersson
090-160532
Hanna Sjöberg

Rebecca Pettersson

Natalie Lindwe
072-074 20 21
Natalie Lindwe
072-074 20 21
Rebecca Pettersson
+4690160532
Rebecca Pettersson
+46725344340
Rebecca Pettersson
090160532

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Umeå AB Umeå
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Deltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 6 februari 2017

Besöksadress

Umestan företagspark, Umeå
None

Postadress

Umestan företagspark
Umeå, 90347

Liknande jobb


Brinner du för HR och kommunikation?

16 maj 2024

Sommarjobb som HR-administratör

Sommarjobb som HR-administratör

15 maj 2024

Administratör

Administratör

15 maj 2024