Driven inköpare till Cross Pharma

Arbetsbeskrivning

Om kunden Cross Pharma AB är ett helägt dotterbolag till det börsnoterade BioPhausia AB.Cross Pharma började som första bolag parallellimportera läkemedel till Sverige i mitten av 1990-talet och är idag en av de större aktörerna på den svenska parallellimportmarknaden.Cross Pharma förnyar och utökar kontinuerligt produktportföljen och vår ambition är att växa och expandera på både befintliga samt nya marknader.Efter omregleringen av den svenska apoteksmarknaden befinner man sig just nu i en mycket spännande period med och söker en inköpare till sitt kontor beläget i centrala Stockholm.Om jobbet Du kommer att arbeta i ett team där du kommer att ansvara för tre huvudsakliga uppgifter: - Inköp av läkemedel - Inköp av förpackningsmaterial - Ansvar för logistik/transport Vid inköp av läkemedel handlar det om att utifrån Cross Pharmas behov göra inköpsprognoser och söka in produkter, att bevaka läkemedelsmarknaden och priser.Du har daglig kontakt med leverantörer med fokus på förhandling och skapande av goda och långsiktiga relationer.Som inköpare kommer du även att riskbedömma och ta beslut utifrån en rad uppställda parametrar.Du ansvarar även för inköp av förpackningsmaterial och utifrån de försäljningsmöjligheter som finns säkerställer att rätt version av förpackningsmaterial finns tillgängligt för ompackning.Det tredje övergripande momentet är att sköta förhandling och avtal med de transportföretag som Cross Pharma använder sig av.Till samtliga presenterade delar i arbetet hör att administrera.Det handlar om att registrera och uppdatera inköp, förändringar i lager samt priser i affärssystemet Navision.Du kommer även att ansvara för kontroll och attestering av fakturor samt en del andra administrativa sysslor.Möjligheter Här hamnar man i en spännande bransch där det händer mycket.Du kommer att ha internationella kontakter och gillar du att resa finns möjligheten.För rätt person kan tjänsten utvecklas till en mera strategisk roll. Krav Vi tror att du har någon eftergymnasial utbildning inom ekonomi, logistik, inköp eller liknande.Du har tidigare arbetat med inköp och gärna i en internationell organisation.Du behärskar Excel och ett stort plus är om du har erfarenhet från Navision eller annat affärssystem. Personliga krav Du är en öppen och prestigelös lagspelare med god förmåga att interagera och kommunicera med andra människor.Du är ödmjuk och trevlig i din kontakt med leverantörer och kunder, men drivs ändå av att förhandla och gör affärer med sunt förnuft.Du har stor handlingskraft och är inte rädd för att ta eget ansvar.Då arbetet innehåller många internationella kontakter ser vi att du pratar och skriver obehindrat på engelska. Arbetstider, omfattning och tillträde Arbetet är på heltid under kontorstider.Du kommer att anställas direkt av Cross Pharma Sök jobbet Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan. På grund av intervjuer och möten kan det vara svårt att nå oss. Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice.Du kan få arbete i olika omfattningar.Allt från extrajobb och deltid till heltid och direktrekryteringar till företag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hero Huvudkontor
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 10 juni 2010
  • Ansök senast: 10 juli 2010

Liknande jobb


20 augusti 2010

Duktig inköpare till större företag

12 februari 2010

22 april 2010

Inköpare

3 mars 2010