Driven Produktägare som vill digitalisera våra stödfunktioner!

Driven Produktägare som vill digitalisera våra stödfunktioner!

Arbetsbeskrivning

Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?




Ekonomi- & Inköpsområdet är en mycket viktig del av myndighetens förflyttning och framtida styrning, där vår uppgift är att framtidssäkra, skapa affärsnytta och mervärden för hela vår verksamhet.

Vi söker därför dig som vill bidra till att skapa en modern digital ekonomiverksamhet, som steg för steg utökar sin analytiska förmåga och strategiskt stödjer hela vår verksamhet.

I rollen som produktägare arbetar du tätt ihop med verksamheten, produktansvariga och övriga IT-avdelningen med de produkter som ligger till grund för myndighetens stöd från stödverksamheten. Din uppgift blir att förvalta system/applikationer samt att driva och realisera initiativ som ingår i produktplanerna, vilka alla syftar till en modern och digitaliserad stödavdelning. Det kan vara små och stora system/applikationer och initiativ som drivs både inom produktutveckling och ibland som enskilda projekt/initiativ.

Du kommer att jobba med produktteam som består av verksamhet, IT-personal och leverantörer. Vårt systemstöd för stödavdelningen består idag av en blandning av standardsystem och egenutvecklade system.

Du kommer både få utmana och realisera nya idéer tillsammans med engagerade kollegor från verksamheten och andra avdelningar. Du trivs därför i en miljö där alla svar ännu inte finns, och du har drivkraft och förmåga att skapa ditt eget nätverk och är bekväm med att delta i formella och informella nätverk i syfte att hitta nya lösningar. 

Hos oss på Arbetsförmedlingen finns stora möjligheter till personlig utveckling i attraktiva nybyggda lokaler i Solna Strand. Men det som framförallt utmärker oss på Arbetsförmedlingen är vår gemensamma strävan tillsammans mot Arbetsförmedlingens vision och vår vilja att på riktigt förbättra för hela Sverige, för det gör vi verkligen här på Arbetsförmedlingen!

Kvalifikationer

- Du har en utbildning med datainriktning, t.ex. systemvetenskaplig utbildning i kombination med erfarenhet av IT-relaterat arbete alternativt erfarenheter som bedöms likvärdiga.
- Du har några års erfarenhet av att ha jobbat som produktägare/systemförvaltare och/eller med projektledning av digitala tjänster (med fokus på användarnytta och upplevelse).
- Du har mycket god förståelse för IT och är van att hantera frågeställningar kring t.ex. integration, säkerhet, förvaltning & utveckling.
- Du är visionär i tankarna men samtidigt mycket van vid och bekväm med att vara den som får saker att hända.
- Du är mycket bra på att kommunicera skriftligt och muntligt med såväl verksamhet, IT och utvecklare som med externa leverantörer.

Som person är du engagerad, strukturerad, lyhörd och lösningsorienterad och har en god kommunikativ förmåga. Du är noggrann och ansvarstagande och har fokus på leverans och på att få saker gjorda. Du förstår att grunden till en effektiv utveckling är en stabil drift och tar ansvar för detta. Du har lätt för att skapa förtroende och är prestigelös och firar framgångar tillsammans. Vi ser gärna att du har både stora och små, lyckade och mindre lyckade projekt i din erfarenhetsbank.

Meriterande

- Erfarenhet av att arbeta med agila utvecklingsmetoder som Scrum, Kanban, MVP, Double Diamond eller effektstyrning.
- Erfarenhet av att driva förändringsarbete och transformering.
- Flerårig erfarenhet av att projektleda IT/Utvecklings-projekt i stora organisationer med komplexa miljöer är meriterande. Så även erfarenhet av utveckling inom stödverksamhet.
- Erfarenhet av att jobba med och kravställa mot externa leverantörer
- Utbildning i ekonomi samt erfarenhet av ekonomi- och redovisningssystem
- Anställd på Arbetsförmedlingen.

Mycket stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för rollen!

Vårt erbjudande
Anställningsformen är tillsvidare, heltid, med 6 månaders provanställning för dig som inte redan är anställd på myndigheten. Tillträde enligt överenskommelse.

Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se. 

Ansökan

Välkommen med din ansökan märkt med ref nr Af-2020/0048 4784 senast 30 september. Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" nedan. Besvara frågorna om din utbildning och arbetslivserfarenhet samt bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.

Kontaktpersoner

Johan Backström, 010-487 09 04

Sektionschef, Myndighetsgemensam IT, IT-avdelningen

Kristina Kumbrant, HRp, 010-4865826

ST, Tania Twana, 010-4870199

Saco, Andreas Deniz, 010-4862198

Seko, Mats Lundström, 010-4866735

 

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Sammanfattning

Liknande jobb


Project Manager - Forecasting

3 maj 2024

Teknisk Projektledare

Teknisk Projektledare

3 maj 2024