Driven säljcoach till ledande bolag inom finans

Arbetsbeskrivning

Söderberg & Partners är Sveriges ledande fristående rådgivare och förmedlare avförsäkringar och finansiella produkter. Vi har tillgång till Nordens största friståendeanalysavdelning, vilken dagligen följer försäkringsbolagen, bankerna, fondbolagenoch investmentbankerna ur ett produktperspektiv. Söderberg & Partners-koncernen har ca 1600 medarbetare.Söderberg & Partners har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang och intresse för sina respektive arbetsområden. Detta skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer. Vi söker, och premierar, medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.

Söderberg & Partners startades 2004 med visionen om att utveckla och förnya bank- och försäkringsbranschen. Söderberg & Partners har på kort tid blivit Sveriges ledande fristående rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter. Vi erbjuder skräddarsydd och kvalificerad rådgivning utifrån varje kunds unika behov. För att kunna göra det har vi byggt upp Sveriges största fristående analysavdelning som dagligen utvärderar finansmarknadens leverantörer och produkter.

Arbetsuppgifter
Som säljcoach har du huvudansvaret för hela personalstyrkans utveckling samt resultat. Idag består gruppen av 18 heltidsanställda mötesbokare samt 25 deltidsanställda mötesbokare. Verksamheten arbetar med utgående samtal mot privatpersoner och företag med fokus på nya kunder, men även bearbetning av befintliga kunder. Ditt uppdrag är att leda teamet mot uppsatta mål på en av Sveriges mest moderna och framgångsrika mötesbokning. Du har en tät kommunikation med verksamhetens callcenterchef men arbetar självständigt och strukturerat. Dina arbetsuppgifter är att rekrytera, coacha, strukturera och utbilda gruppen. Administrativa uppgifter ingår dagligen i tjänsten.

Vi söker dig som är..
En person som drivs av att utveckla människor och ser möjligheter för individers utveckling. Du trivs i en utåtriktad roll och är bra på att motivera och organisera dina medarbetare. Som ledare är du relationsskapande och kommunikativ.  Du har erfarenhet av försäljning via telefonen och drivs av att arbeta mot uppsatta mål. Du är van att leda medarbetare inom callcenter och vet vilka förutsättningar som krävs och vilka krav som måste gälla. Att skapa delaktighet, engagemang och motivation hos dina medarbetare är något du är riktigt bra på och tycker om att göra.

* Har erfarenhet av att leda
* Tycker om att utveckla människor
* Är en tävlingsmänniska med stor drivkraft och är resultatorienterad
* Är relationsskapande
* Har god kommunikationsförmåga
* Extremt målinriktad

Söderberg & Partners är en starkt värderingsdriven organisation som arbetar för att generera maximal nytta för våra kunder. Vi sätter upp höga mål och premierar medarbetare som sporras av eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utveckla och utmana sig själva.

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, så registrera gärna din ansökan så snart som möjligt!   

Anställningsstart: Omgående
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Måndag - Fredag
Lön: Månadslön + Bonus
Placering: Prästgatan 30, Östersund
Sista ansökningsdag: 2017-04-28

Vill du veta mer? Kontakta: Emilia Nilsson, emilia.nilsson@soderbergpartners.se, 072-855 52 13

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Söderberg & Partners
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 12 april 2017

Besöksadress

Box 7785 10396 STOCKHOLM
None

Postadress

Box 7785
STOCKHOLM, 10396

Liknande jobb


26 april 2024

B2B Category Manager

B2B Category Manager

25 april 2024

Aktiv Försäljningschef Sverige

25 april 2024