Driven serviceassistent med vaktmästeriansvar till servicecenter

Arbetsbeskrivning

KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, teknisk historia och filosofi.

Verksamheten vid skolan för industriell teknik och management omfattar de ingenjörs-, teknik och ekonomivetenskaper som är nödvändiga för att kunna utveckla nya produkter, material och produktionsprocesser på ett tekniskt ledande, ekonomiskt lönsamt och miljömässigt uthålligt sätt. Skolans kunskapsområden är energiteknik, industriell design och innovation, produkt- och produktionsutveckling, materialutveckling, mikro- och nanoteknik samt industriell ekonomi, organisation och ledning.

Deans Office är skolans centrala administrationsenhet. Deans Office leds av skolans administrativa chef och består av staberna för ekonomi, kommunikation, personal och utbildning samt enhetsansvariga för respektive institution.



Arbetsuppgifter

1 april 2017 invigdes skolans nya servicecenter – vilket är en centralisering av skolans basadministration – där 6 serviceassistenter och 2 serviceassistenter med vaktmästeriansvar ingår.

Syftet med centraliseringen är att optimera och effektivisera den service som medarbetarna inom skolan och andra intressenter får. Servicecentret fungerar som en inkörsport för alla slags frågor rörande administration och service, där medarbetaren kan välja att besöka de fysiska servicediskarna, ringa eller maila in sitt ärende.

Nu vill vi utöka vaktmästar-gruppen med ytterligare en person, och söker därför en serviceassistent med vaktmästeriansvar som ska arbeta tillsammans och nära de två befintliga kollegorna i gruppen. Som en del av servicecentret kommer din främsta arbetsuppgift vara att serva medarbetare vid skolan i diverse ärenden.

Det kan röra sig om att:

- hantera felanmälningar

- postöppning, bud & pakethantering

- hantering av nycklar och kort

- hjälp till med ommöblering och se till att lokalerna är i bästa möjliga skick

- inköp av möbler, kontorsmaterial med mera- inventering

 diverse vaktmästerisysslor

- vid behov hoppa in och stötta dina serviceassistentkollegor i deras arbete, exempelvis med att bemanna servicedisken.

Eftersom skolans institutioner sitter utspridda över hela KTH Campus (Östermalm), kommer du som serviceassistent med vaktmästeriansvar att ha tillgång till skolans elbilar, för att på smidigaste sätt kunna ta dig runt till alla lokaler.

I rollen kommer det att vara viktigt med förmåga att prioritera dina ärenden. Självklart ska du i högsta möjliga mån ge samtliga medarbetare den service som de efterfrågar, men ibland dyker mer akuta ärenden upp där du måste agera snabbt. För att passa i rollen är det vidare självklart att du brinner för service och alltid ger det lilla extra i varje möte.

Vår ambition är att du ska ha möjlighet att tillträda tjänsten i augusti. Tjänsten startar med provanställning på 6 månader.

Kvalifikationer

Som serviceassistent med vaktmästeriansvar är det viktigt att du har hög social kompetens och en god kommunikativ förmåga då du dagligen kommer att möta skolans medarbetare. Det är också viktigt att du kan bidra med en positiv attityd, god samarbetsförmåga och härlig inställning till såväl kollegor som beställare. Det krävs också att du har en personlig mognad som bidrar med professionalism i dina möten.

För tjänsten krävs att du har minst gymnasiekompetens, är flytande i svenska och engelska samt har körkortsbehörighet B. Vi tror att du idag arbetar eller har arbetat i en liknande tjänst, där service, prestigelöshet och flexibilitet har varit tre nyckelkomponenter som har gjort att du har briljerat i ditt arbete.

Stor vikt kommer att läggas på din personliga lämplighet i denna rekrytering.

Fackliga representanter

Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på KTH:s webbsida. 

Ansökan

Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Din kompletta ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista dagen för ansökningsperioden.

Övrigt

Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Pär Jönsson, Professor
08-7908375
Helena Fehrm, Personalhandläggare
08-790 76 53
Pär Jönsson, Professor
08-790 83 75
Sergei Glavatskih, Professor
08-790 63 82
Levente Vitos, professor
08-790 83 56
Helena Fehrm / personalhandläggare
08-790 76 53
Antonio Maffei / forskare
08-790 78 71
Helena Fehrm /personalhandläggare
08-790 76 53
Stefan Jonsson /professor
08-790 89 49
Maya Salame, personalhandläggare
08-790 76 53

Sammanfattning

Besöksadress

Lindstedtsvägen 30
None

Postadress

Lindstedtsvägen 30
Stockholm, 10044

Liknande jobb


sommar personal

sommar personal

16 juni 2024

16 juni 2024

Säljare till Preem Kävlinge

11 juni 2024