E-commerce Manager till Umida Group

E-commerce Manager till Umida Group

Arbetsbeskrivning

Umida Group är ett företag inom dryckesbranschen med några av de mest spännande och iögonfallande produkterna. Deras samarbeten med legendariska band som KISS och Motörhead ger dem en möjlig reach på upp emot 50 miljoner människor! Nu har bolaget skapat en helt ny roll som kommer att vara avgörande för att öka försäljningen och trafiken globalt. Om du trivs i ett entreprenöriellt företag där du får möjlighet att påverka och göra skillnad kan rollen som E- Commerce Manager vara rätt för dig!

Om Umida Group
Genom affärsområdena Umida Brands, Brands For Fans och Umida Partners utvecklas, produceras, säljs och marknadsförs både egenägda och externa uppdragsgivares varumärken inom dryckesbranschen. Umida Group arbetar innovativa med hög kvalitet som en ledstjärna. Umida Group verkar idag på en internationell marknad med kunder och uppdragsgivare i flera olika länder.



Om tjänsten
Som E - Commerce Manager på Umida Group kommer du få helhetsansvaret för den digitala kundupplevelsen till Umida Groups tre affärsområden, Brands for Fans, Umida Brands, Umida partners. Rollen är helt ny i bolaget och därmed går Umida i spetsen för att digitalisera en bransch som inte riktigt hängt med i utvecklingen. Mycket av ditt ansvar kommer därför vara att utforska hittills okända områden för att öka omsättningen. Eftersom det inte finns något e-commerce team sedan tidigare kommer dina arbetsuppgifter variera mellan högt och lågt, bland annat får du ansvar för att kartlägga långsiktiga strategier för ökad trafik och konvertering till att räkna på kundvärde och skriva texter. Utöver det kan dina arbetsuppgifter inkludera:

- Ansvar för att driva trafik till två siter (bransforfans.com & drinkitupbykiss.com)
- Ansvar för budget, prognos, rapportering och relevanta KPIer
- Säkerställa varumärkesupplevelsen i den digitala handeln
- Tillsammans med marknadsavdelningen sätta strategi för den digitala kommunikationen ut mot kund, t.ex. nyhetsbrev, onsite, sociala medier, influencer kampanjer
- Löpande analys, rapportutveckling och framtagande av nyckeltal samt löpande finansiell budgetering & rapportering
- Vårda och förbättra CRM, loyalty och segmentering
- Delaktig i att kravställning av performancebyrå (paid social, adwords och seo/sem) och andra leverantörer


Din bakgrund
För att lyckas i rollen bör du ha arbetat i en liknande roll sedan tidigare och du drivs av digital marknadsföring och kundupplevelse. Du ska gärna ha byggt upp en e-commerce-avdelning sedan tidigare eller i alla fall vara intresserad av att ta det ansvaret. Du älskar att optimera och analysera data och du trivs i Google Analytics och liknande program. Det är även meriterande att ha kunskap om CRM/lojalitets-plattformar där segmentering är vanligt förekommande.

- Mycket god analytisk förmåga samt kunskaper inom verktyg som Google Analytics
- God erfarenhet av digital marknadsföring inom betalda och förtjänta kanaler
- Dokumenterad erfarenhet av att arbeta aktivt med CRO t.ex. A/B-tester, användbarhetstester, heat maps och webbanalys
- Teknisk förståelse för e-handelsplattformar
- God kommersiell förståelse, affärsmannamässig och erfarenhet av budgetering och förhandlingar
- Flytande Svenska och Engelska i tal och skrift


Umida Group erbjuder

Du kommer till ett växande bolag med väldigt spännande produktsortiment som bara blir större. Flera varumärken är välkända och samarbetena med kända band, artister och influencers blir allt fler. Deras kontor är beläget centralt vid Humlegården och består i dagsläget av 9 personer.

Miljön genomsyras av kvalitét och framtidsoptimism och tycker du om dryck och musik kan detta vara en helt perfekt matchning. I rollen som E-commerce Manager finns möjlighet att diskutera ett generöst bonusprogram.

Placering & start
Tjänsten är placerad i Stockholm och tillsättning sker enligt överenskommelse.

Kontakt & ansökan
Har du frågor om tjänsten så är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Henric Salla via Henric@ecommercerecruit.se.

Vi tillämpar löpande urvalsarbete och uppmanar dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att den kommer med i processen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: E-commerce Recruit
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 mars 2022
  • Ansök senast: 17 april 2022

Liknande jobb


Marknadschef Sverige

8 april 2024