E-Commerce Marketing Manager

E-Commerce Marketing Manager

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en nyckelperson och arbeta för att driva bolagets digitala tillväxt? Har du erfarenhet av både strategiskt och operativt arbete inom e-handel och digital marknadsföring?  Då kan du vara den vi söker för kunds räkning!

I rollen som E-Commerce Marketing Manager ansvarar du för e-handel och den digitala marknadsföringen. Huvuduppgifterna kommer vara analys av trafik till hemsidan, digital marknadsföring samt användarbeteenden. I rollen kommer du få leda såväl det strategiska som det operativa arbetet samt vara kravställare mot byråer och partners.


Ansvarsområden: Ansvara för att ta e-handeln till nästa nivå med fokus på kundanskaffning, konvertering, användarvänlighet samt lojalitet hos kunderna
Ansvara för prognos och budget samt uppföljning och rapportering av relevanta KPI:er
Leda och kravställa mot externa byråer och konsulter
Analysera innehåll, säljstyrning och online Merchandising
Övervaka, analysera och agera kontinuerligt utifrån data för att optimera processer och flöden i de olika kanalerna
Utveckla effektiva strategier och kanalmixar tillsammans med ledningen
Säkerställa varumärkesupplevelse i enlighet med bolagets varumärkesprofil
Planering och produktion av innehåll till företagets digitala kanaler inklusive sociala medier
Fastställa och leda strategi för den digitala kommunikationen ut mot kund, som nyhetsbrev, on-site, sociala medier mm
Digitalt Varumärkesuppbyggande


Din profil
För att lyckas i rollen tror vi att du har minst 2 års erfarenhet av e-handel och digital marknadsföring. Du är självständig i ditt arbetet, driven och räds inte att prova nya ideer. Du vill omsätta teori till praktik och är affärsdriven. Du är datadriven och har ett analytiskt tänk. Som person tror vi du är positiv, prestigelös och har ett öga för detaljer. Om du har erfarenhet av att vara en del av en tillväxtresa från tidigt skede ses detta som meriterande. 


Vi ser att du har med dig: Relevant akademisk examen för rollen
Erfarenhet eller god kunskap om digital marknadsföring som SEO, Performance Marketing, Affiliate, CRM, Content, analys
Goda kunskaper i Google Analytics och/eller andra mätverktyg
Erfarenhet av att hantera betalkanalstrategi och budget
Dokumenterad erfarenhet av att arbeta aktivt med CRO såsom A/B-tester, användbarhetstester, heat maps och webbanalys
God kommersiell och affärsmannamässig förståelse för digitala kunders beteende samt löpande sköta marknadsbudget och driva förhandlingar
God kommunikationsförmåga och lätt för att samarbeta med andra, både internt som externt


Bra att veta!
Detta är en rekrytering där du anställs direkt hos vår kund som har sina lokaler i Göteborg. Tjänsten är på heltid. Tillsvidareanställning, provanställning tillämpas


Är du redo för en digital tillväxtresa hos vår kund?
Skicka in din ansökan som E-Commerce Marketing Manager redan idag då vi jobbar med löpande urval.
I denna rekrytering ansvarar Temp-Team för processen. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryterare Milvi Piibeman, mpn@temp-team.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Temp-Team
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 december 2022
  • Ansök senast: 13 januari 2023

Liknande jobb


Analytiker till Plan International Sverige

Analytiker till Plan International Sverige

26 april 2024

SEM Specialist (Google Ads)

SEM Specialist (Google Ads)

21 mars 2024

SEM Specialist (Google Ads)

SEM Specialist (Google Ads)

21 mars 2024

Affärspartner Kvantum

Affärspartner Kvantum

8 april 2024