E-handelsadministratör

E-handelsadministratör

Arbetsbeskrivning

Som E-handelsadministratör arbetar du på upphandlingsenheten. Upphandlingsenheten tillhör kommunledningskontoret som är en av sex förvaltningar inom Nässjö kommun. Kommunledningskontorets uppdrag är att arbeta övergripande och stödjande med frågor som berör ekonomi, upphandling, HR, politisk ärendehantering, kommunikation/information, IT, samhällsplanering och vuxenutbildning.

En av våra medarbetare kommer gå på föräldraledighet till hösten, varpå vi söker dig som vill arbeta som vikarierande E-handelsadministratör på en enhet med högt i tak och med korta beslutsvägar.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet innebär att administrera, utbilda i samt utveckla Nässjö kommuns e-handel.

Exempel på arbetsuppgifter som ingår är:
• Att se till att befintliga leverantörers uppgifter i e-handelsportalen är korrekta
• Läsa in nya prislistor på inlagda leverantörer
• Kontroll av att samtliga flöden e-handelsportalen fungerar
• Stöd och service med bl a uppföljning av gjorda inköp per leverantör m.m.
• Utbildning, information och presentation av e-handelsportalen
• Utveckling av e-handelsportalen
• Lägga upp nya leverantörer i e-handelsportalen

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst en treårig gymnasieutbildning inom ekonomi, administration eller annat relevant område. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet inom arbetet med e-handel samt har arbetat i Unit4s ekonomisystem Agresso. Arbetet förutsätter att du har god datorvana och att du behärskar svenska i tal och skrift.

Som person är du strukturerad, ordningsam och kvalitetsmedveten. Du har lätt att kommunicera och har ett serviceinriktat sätt. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Nässjö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024