Ecochange - Customer Service Manager

Arbetsbeskrivning

Ecochange har mer än 20 års kontinuerlig erfarenhet av att erbjuda kostnadsneutrala, smidiga, trygga och förmånliga personalförmånslösningar till både offentliga kunder och privat sektor. Grundarna uppfann konceptet förmånscykel och levererar sedan dess cyklar på ett tryggt och enkelt sätt. Idag använder över 200 000 kunder Ecochange vilket gör att företaget idag är marknadsledande med flera långa samarbeten och kundavtal. Ecochange ägs sedan en tid tillbaka av Storskogen AB, vilket borgar för långsiktighet och hållbar utveckling framåt.

Motiveras du av att arbeta i ett snabbfotat och etablerat företag i stark tillväxt där du ges stor frihet och ansvar i att utveckla vårt fönster mot världen, vår Customer Service? Läs då vidare och sök tjänsten längre ned på sidan!

Tjänsten
Som Customer Service Manager har du det övergripande ansvaret för driften och utvecklingen av Ecochange's Customer Service-avdelning. Företaget växer snabbt vilket innebär att Customer Service behöver utvecklas och expandera för att kunna möta en ökad volymmässig efterfrågan men också högre krav på kvaliteten i kundupplevelsen. Det innebär bl a att du tillsammans med ditt team kommer effektivisera och förtydliga våra arbetsrutiner och processer kring hur vi utför kundservice och också hur vi mäter vår prestation. Du har personalansvar för ett växande team om åtta medarbetare vars huvudsakliga arbetsuppgifter är att via mail och telefon hjälpa våra kunder, slutkonsumenter och distributörer med frågor som rör produkt, order, reklamationer, abonnemang etc. Customer Service-avdelningen har också ansvar för planerande och genomförande av produktvisningar i samband med mässor, företagsevent eller vid större beställningar från kund. I rollen som ledare blir det naturligt att du också vid olika tillfällen är med i det operativa arbetet. Du kommer att ha ett dagligt ansvar för att hantera teamets prestation, upprätthålla medarbetarnas motivation och utveckla kompetenser inom teamet.

Tjänsten är baserad i Norrköping och du rapporterar till bolagets CEO.

Din profil
För att trivas i denna roll behöver du komma in med stort engagemang, affärsmässighet och ha en vilja att bygga något nytt. Du har ett starkt egendriv och en hög ambition, fortfarande med stort fokus på samarbete och utveckling av team. Vi tror att du har några års erfarenhet från liknande ledande tjänster inom kundservice på säljande bolag, gärna där du har gjort en snarlik utvecklingsresa. Du behöver vara duktig på administration och dokumentation och obehindrad i svenska och engelska.

Om du känner att detta är en nästintill perfekt beskrivning av dig så tveka inte, utan sök tjänsten via formuläret nedan och ta chansen att ansluta till ett fantastiskt företag med mycket fart och hög stämning!

Kontakt/Ansökan
Infinity är framgångsrika i rekrytering av spetskvalitet till kulturstarka företag och vår självklara partner i denna rekrytering. För mer info om tjänsten eller urvalsprocessen, tveka inte att kontakta Emil Nilsson, Infinity på Tel 070-5591192 eller Mårten Näsvall på mail marten.nasvall@infinityhr.se

INTERVJUDATUM
15 nov: Infinity intervjuer
18 nov: Ecochange intervjuer

Kontaktpersoner på detta företaget

Joakim Balkefors
0700-152629
Mårten Näsvall
070-3700145
Michaela Carlbaum

Anton Fredriksson

Emil Nilsson
0705591192

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Infinity Human Resources Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 oktober 2022
  • Ansök senast: 13 november 2022

Besöksadress

Luxgatan 6
None

Postadress

Luxgatan 6
Stockholm, 11262

Liknande jobb


22 april 2024