Effektiv och strukturerad Backoffice / Marknadsassistent inom hemelektronik

Effektiv och strukturerad Backoffice / Marknadsassistent inom hemelektronik

Arbetsbeskrivning

Effektiv och strukturerad
BACKOFFICE / MARKNADSASSISTENT 
sökes omgående


GARE Distribution AB grundades 2014. Med över 25 års erfarenhet från hemelektronikbranschen har vi ett brett kontaktnät gentemot tillverkare, leverantörer och kunder.
Vi arbetar med försäljning till återförsäljare och grossister i Norden.
GARE representerar starka varumärken såsom:
Digihome, PanzerGlass, SOUL, Telefunken, Medisana och Divoom.
Vår personal har lång erfarenhet inom branschen och har varit verksam i bolag med inköp, försäljning och logistik inom hemelektronik och tillbehör till samtliga nordiska länder. Vårt mål är att erbjuda konsumentelektronik till attraktiva priser med högsta servicenivå.


GARE har huvudkontor i Mölndal, söder om Göteborg. Vi är idag två personer på kontoret men har ambitioner att växa ytterligare.
 
Om tjänsten
Då vår nuvarande backoffice har valt att gå vidare mot nya mål, söker vi dig som vill ha ett utvecklande arbete i en dynamisk bransch med många
spännande produkter.


GARE erbjuder dig en nyckelroll för bolagets fortsatta tillväxt. Det är ett affärsdrivet bolag med ambitioner för framtiden och det finns goda möjligheter för dig att på sikt utvecklas och växa i rollen. Du arbetar heltid från måndag till fredag. Vi kommer att erbjuda ett gediget introduktionsprogram, för att ge dig bästa
tänkbara start hos oss.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna är:
Arbeta med försäljning och marknadsföring på marknadsplatser (CDON, Fyndiq)
Översätta säljtexter från engelska till svenska
Ta fram material för produktupplägg för våra kunder
Uppdatera hemsidor i Wordpress
www.gare.se www.digihome.se
Ta fram bildmaterial (adobe)
Ta emot, boka och skicka paket
Pack och plock
Kontakt med servicepartner
Administrativ sammanställning (säljsiffror, prislistor,
rapporter m.m.)
Viss support gentemot slutkunder
 
Om Dig
Då vi är ett mindre bolag med massor av projekt på gång är det viktigt att du trivs med att ha många bollar i luften. Självklart finns det vissa fasta rutiner men det erbjuds också en stor variation av arbetsuppgifter.
Många uppgifter ska lösas självständigt men du ska också ha god samarbetsförmåga.
Det kommer även finnas visst utrymme för dig att skapa våra framtida rutiner för att göra bolaget ännu bättre. Eftersom direktkontakt med kunder och leverantörer förekommer är det viktigt att du har en social approach och känsla för service.
Du har lätt för att ta tag i uppgifter och ser till att ta dem hela vägen i mål. Egenskaper vi värdesätter högt hos dig är att du är noggrann, strukturerad, effektiv, prestigelös och bra på att organisera.


Vi ser även att du har goda kunskaper i Officepaketet, Adobe CS och Wordpress.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gare Distribution AB Mölndal
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 februari 2020
  • Ansök senast: 19 mars 2020

Postadress

Kråketorpsgatan 10C
Mölndal, 43153

Liknande jobb


22 maj 2024

Content Creator - Horseonline.se

Content Creator - Horseonline.se

21 maj 2024