Ekonom

Arbetsbeskrivning

Integrations- och arbetsmarknadsförvaltningen ,Förvaltningsledningen.

Integrations- och arbetsmarknadsförvaltningen bildades den 1 oktober 2007.
Förvaltningen arbetar för att förebygga och motarbeta utanförskap genom att bereda förutsättningar för alla medborgare fullvärdig delaktighet i samhället, främst genom tillgång till arbete och utbildningsinsatser.

"I Skåne Nordost arbetar vi i ett nätverk för Tandemrekrytering".

Integrations- och arbetsmarknadsnämnden fattade den 28 februari 2008 beslut om organisation för integrations- och arbetsmarknadsförvaltningen.

För att läsa om förvaltningens organisation http://www.kristianstad.se/upload/Förvaltningarna/IA/dokument/tjansteutlatande.pdf

Arbetsuppgifter
Som förvaltningens ekonom kommer du att arbeta med budgetering, prognos- och uppföljningsarbete,redovisningsfrågor, nyckeltal, stöd och service till verksamhetsansvariga, intern kontroll, kvalificerade utredningsuppdrag inom ekonomiområdet, utveckling av ekonomiadministrativa rutiner och styrsystem mm.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har ekonomisk högskoleutbildning, gärna med
kommunalekonomisk inriktning eller annan likvärdig utbildning.Erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete är meriterande, gärna från politiskt styrd organisation.
Du behöver ha god datavana och ha goda kunskaper i Office-paketet.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrigt
Vi ser gärna att du anger löneanspråk i din ansökan.

För mer information, ta kontakt med
Rolf Adolfsson , Förvaltningschef

För facklig information, ta kontakt med
Göran Nilsson, SACO
Anita Åberg, TCO
Leif Sivtoft, LO

Sammanfattning

Liknande jobb


GENERAL LEDGER TEAM MANAGER

24 augusti 2010

SVM Metering söker ekonomichef

17 augusti 2010

Ekonomichef

10 maj 2010