Ekonom

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta med ekonomi i en av Sveriges vackraste och snabbast växande kommuner? Då hälsar vi dig välkommen till Värmdö!
Nu söker vi en driven och verksamhetsnära ekonom med erfarenhet av fastighetsekonomi.
I Värmdö får du stimulerande arbetsuppgifter, möjlighet till stort egenansvar, stora utmaningar, parat med en flexibel arbetsplats och inspirerande kollegor. På arbetsplatsen finns goda möjligheter för den som vill ta nästa steg i karriären.
Arbetet innebär att du agerar stöd till chefer och vissa nyckelfunktioner inom kommunens olika verksamheter för bättre beslut. Ditt huvudansvar är att medverka till att kvalitetssäkra redovisningen och stödja verksamhetens personal i redovisningsfrågor, men du är också delaktig i budgetering, ekonomisk redovisning, prognoser och analyser. Rollen innebär också att du deltar i olika processer såväl inom ditt ansvarsområde som inom kommungemensamma projekt. Din placering på enheten för ekonomi och styrning gör att du verkar i en arbetsmiljö med bred kompetens och erfarenhet. Ditt ansvarsområde kommer till en början att vara inriktat mot kommunens fastighetsdrift i egen regi.
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning samt några års erfarenhet av redovisning. Har du erfarenhet av att jobba med inrikting mot fastigheter är det ett plus. Erfarenhet från kommun eller region är definitivt meriterande men inte ett krav.
Vi vill dessutom att du har ett brinnande intresse och kunnande i redovisning och dess betydelse för analys och uppföljning vilket gör att du kan fungera som en brygga mellan redovisning och verksamhet. För att lyckas med uppdraget anser vi att det är viktigt att du är nyfiken och lösningsorienterad samtidigt som du är ansvarsfull och strukturerad. Du är bra på att samarbeta med många kontaktytor samtidigt som du arbetar självständigt och driver dina frågor framåt.
Tjänsten är placerad inom Enheten för ekonomi och styrning på ekonomiavdelningen som är en del av kommunledningskontoret. Enhetens uppdrag är att ge stöd till kommunens kontor/avdelningar/bolag gällande ekonomi- och verksamhetsstyrning, planering, uppföljning och analysarbete.
I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.
Anställningen omfattar heltid och är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Ansökan
Du söker tjänsten via vårt webbaserade rekryteringsverktyg. Klicka på ”sök tjänst” nedan och följ sedan instruktionerna. Välkommen med din ansökan senast den 30e maj 2021.
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sofie Skaränger, 0703-426600 eller via e-post sofie.skaranger@jobbet.se.
Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Krav
Relevant högskoleutbildning.
Några års erfarenhet av redovisning.

Meriterande
Erfarenhet från kommun eller region
Erfarenhet av att jobba inriktat mot fastigheter.

Om arbetsgivaren - Värmdö kommun
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Möt friheten.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Värmdö Kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 maj 2021
  • Ansök senast: 30 maj 2021

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024