Ekonom

Ekonom

Arbetsbeskrivning

Vi är stolta över Trollhättans Stads över 5 000 medarbetare, som varje dag gör en positiv skillnad i våra invånares liv och är med och utvecklar stadens hållbarhet och livskraft. Vi drivs och motiveras av ledorden Mod, Delaktighet, Nytänkande och Handlingskraft. Här finns en spännande utveckling där du kan vara med och göra vår stad ännu bättre.




Beskrivning
Arbetsmarknads- och socialförvaltningen omfattar verksamhetsområdena Familjestöd, Vuxen- och beroendestöd, Arbetsmarknads- och socialt stöd samt ett centralt Verksamhetsstöd.

I förvaltningen arbetar ca 300 tillsvidareanställda.

Tjänsten är förlagd till förvaltningens centrala Verksamhetsstöd. Verksamhetsstöd består av en administrativ chef och 13 medarbetare som tillhandahåller centralt stöd innefattande ekonomi, administration, IT, kommunikation, utredning, utvecklingsarbete och beredning. Vi som arbetar här är administratörer, systemadministratör, kommunikations- och digitaliseringsansvarig, socialt ansvarig samordnare, nämnd- och utskottssekreterare, registrator, ekonomiadministratörer och ekonom. Verksamhetsstöd strävar efter att vara ett effektivt, utvecklande och kvalificerat stöd till hela förvaltningen.

Arbetsuppgifter
Uppdraget som ekonom innefattar kvalificerat arbete med att ta fram budgetunderlag, göra löpande uppföljningar, prognoser och analyser. Du tar fram underlag och sammanställer månadsrapporter, delårsbokslut, årsbokslut samt budgetunderlag till förvaltningsledning och arbetsmarknads- och socialnämnden. Du agerar stöd till förvaltningens chefer i ekonomiska frågor. Du bistår förvaltningen med frågor rörande statsbidrag, lokaler, direktupphandling, intern kontroll samt statistik och ekonomiska underlag.
Du kommer att vara en del i det utvecklingsarbete som pågår inom förvaltningen. Du ser möjligheter och drivs av viljan att utveckla processer.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en examen inom ekonomi på högskolenivå. Vi ser gärna att du har flera års erfarenhet från kvalificerat ekonomiarbete och goda kunskaper inom redovisning och ekonomistyrning. Erfarenhet från kommunsektorn är meriterande. Du har mycket god analytisk förmåga och är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift. Du är kommunikativ, har en god pedagogisk förmåga samt en förmåga att skapa goda relationer. Du strukturerar och prioriterar självständigt bland dina arbetsuppgifter. 

Anställningsinformation
Vikariat p g a föräldraledighet under 1 år med eventuell möjlighet till förlängning.
Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. 

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons!


Trollhättan är en stark och attraktiv kommun som ska bli större. I dag har vi passerat 59 000 invånare och vi har siktet inställt på att växa till 70 000 trollhättebor. Inom Trollhättans Stad arbetar vi med att skapa förutsättningar för detta. Vi är över 5 000 medarbetare och våra 350 olika yrken bidrar på olika sätt med att ge service och underlätta en bra vardag för våra invånare - nu och i framtiden. Vi ser mångfald som en styrka som berikar vår verksamhet och välkomnar sökande med olika bakgrund.


Trollhättans Stad tillämpar rökfri arbetstid.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Dahl
+46 070-5597289
Martin Engman
0520-49 60 56, 070-202 54 49
Inger Thonander
0520-496510, 0703598447
Kerstin Olofsson

Djeno Mahic

Tina Tenggren
+46 0701642460
Thomas Johansson

Henrik Stålheim
0520-497491, 0706-888191
Bernt Ljungquist
0520-49 79 30, 070-205 15 27
Johansson Britt-Inger

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trollhättans Stad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 november 2021
  • Ansök senast: 5 december 2021

Besöksadress

Gärdhemsvägen 9
Trollhättan

Postadress

.
Trollhättan, .

Liknande jobb


Verksamhets ekonom

22 april 2024

16 april 2024

EKONOM

EKONOM

11 april 2024

Upphandlare - vikariat

Upphandlare - vikariat

25 mars 2024