Ekonom

Arbetsbeskrivning

Providing access to clean power when and where it is needed.


Azelio is a Swedish public company in the game of improving the world. We have a solution to one of the biggest challenges facing humankind today: How to supply affordable and renewable power on demand where it is needed at all hours of the day. Combining a game-changing energy storage technology with emission free energy production, cleaner than established renewable technologies and at a lower cost than fossil alternatives.


Azelio is in an extensive expansion phase with recent installations in Sweden, Morocco and in Abu Dhabi. Several MOUs has been signed globally during 2019 and 2020 and two commercial contracts have been signed, in Sweden and in Dubai with installations during 2021. Azelio’s award-winning technology has received substantial global attention for its unique ability to store renewable energy and provide affordable and clean power on demand all hours of the day.




Är du en driven ekonom med ett sinne för siffror och van vid att stödja verksamheter? Vill du medverka i utvecklingen av framtidens hållbara energilösningar? Då har vi tjänsten för dig!

Vi erbjuder dig en roll med utmanande och intressanta arbetsuppgifter, en möjlighet att självständigt bedriva ditt arbete och utveckla vår ekonomiavdelning och en plats i ett team med god sammanhållning.

Din roll

Du är den som främst ansvarar för koncernredovisning och rapportering, kvartals- och årsredovisning. Du arbetar med bokslut, tex avstämningar av konton, aktivering av kostnader och andra redovisningsfrågor.

Vidare ser vi gärna att du deltar i budget- och prognosarbete och standardkostberäkningar.

Tillsammans med dina kollegor på avdelningen säkerställer du hög kvalitet och effektivitet och vi hjälper varandra med närliggande arbetsuppgifter. Det finns mycket goda utvecklingsmöjligheter i rollen.

Vem är du

Du har en högskoleutbildning inom ekonomi och har arbetat med olika delar inom ekonomi, erfarenhet av bokslutsarbete, deklarationer och löpande redovisning. Du har god erfarenhet av konsolidering och har du kunskap inom IFRS 15 och 16 är det fördelaktigt. 

Vårt affärssystem är Monitor G5. Du behärskar Excel och MS Office väl och besitter allmänt goda IT-kunskaper. Du har god kommunikativ förmåga i tal och skrift på såväl svenska som engelska.

Som person är du ansvarsfull, strukturerad och noggrann. Du uppskattar även flexibilitet då arbetsuppgifter kan variera från dag till dag. Du tar egna initiativ och är engagerad i ditt arbete på ett strukturerat sätt. Att kunna arbeta självständigt men även att samarbeta och tillföra en god stämning bland dina kollegor är viktigt.

Vi erbjuder dig en plats i ett företag där vi alla är delaktiga i vår framgång och tar ansvar för en hållbar framtid. Du får stor frihet i din roll och möjlighet att arbeta med fantastiskt engagerade kollegor. Vi drivs av nyfikenhet och vill alltid befinna oss i teknikens framkant och driva utvecklingen.

Har du frågor om rollen, kontakta gärna Susanne Gustavsson, Accounting Manager, på +46 702 85 19 00 alt. susanne.gustavsson@azelio.com.

 

Vill du veta mer om Azelio? Besök www.azelio.com

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Azelio AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 september 2022
  • Ansök senast: 16 oktober 2022

Besöksadress

REGNBÅGSGATAN 6
None

Postadress

REGNBÅGSGATAN 6
Göteborg, 41755

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024