Ekonom

Arbetsbeskrivning

Höganäs kommun jobbar efter devisen ”från kol till diamant”. Det vill säga, vi är bra - men vi vill bli ännu bättre! Vi söker dig som vill jobba i en engagerad kommun med stor framåtanda. Vi erbjuder en utvecklande arbetsmiljö i en gemytlig atmosfär.

Vill du vara med och slipa vår diamant?


Socialförvaltningen ansvarar för att ge stöd och service till kommunens invånare samt bevakar olika gruppers rättigheter och skyldigheter enligt gällande lagstiftning. Inriktningen är individuell men också generell och förebyggande.
Socialförvaltningen är indelad i tre områden: LSS, Vård och omsorg samt Individ- och familjeomsorg.



ARBETSUPPGIFTER
Socialförvaltningen i Höganäs söker en ekonom till Socialförvaltningen med placering på Administrativa avdelningen. Arbetet innebär att du stödjer avdelnings- och enhetschefer analyserar statistik och tillsammans med berörda chefer även vad gäller analyser och åtgärder. Du är också drivande vid delar av såväl budgetprocessen som i bokslutsarbetet. Kommunen använder QlickView som analysverktyg.

I Höganäs kommun pågår ett förändringsarbete som kan innebära att delar av verksamheten kan komma att läggas över och drivas av ett kommunalt bolag.

KVALIFIKATIONER
Du har högskoleutbildning inom ekonomi samt flera års erfarenhet av arbete som ekonom. Om du har erfarenhet av arbete inom Socialförvaltning så är det meriterande. Det är viktigt att du ser samverkan och utveckling som framgångsfaktorer. Vi lägger stor vikt vid din utvecklingsvilja, samarbetsförmåga, kreativitet samt analytiska och pedagogiska förmåga. Erfarenhet av controllerfunktion, revision eller annan liknande kvalificerad ekonomifunktion. Har du erfarenhet av kvalificerad ekonomifunktion inom våra verksamhetsområden så är det meriterande.


ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma/Offentliga Jobb via hjälpformuläret, se info på Offentliga Jobb.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ann-Marie Wikander
042-33 77 36
Sara Jönsson
042-33 72 18 mellan 22/7 och 12/8
Ann-Christin Göransson

Din fackliga kontakt
042-33 71 00
Enhetschef Lotta Johansson
042-33 71 65
Psykiatrisamordnare Monika Paulsson
042-33 77 14
Enhetschef Dorte Svensson
042-33 74 60
SSR, via kommunens växel Ulrika Carlsson
042-33 71 00
Vision, via kommunens växel Carina Höjing
042-33 71 00
Avdelningschef Arne Nilsson
042-33 71 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Höganäs kommun Socialförvaltningen Höganäs
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Fast tjänst alternativt graviditetsvikariat Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde tidigast 2016-12-01 eller enligt överenskommelse., upphör: Fast tjänst alternativt graviditetsvikariat.
  • Publicerat: 28 september 2016

Besöksadress

Centralgatan 20 26382 Höganäs
None

Postadress

None
Höganäs, 26382

Liknande jobb


Fastighetscontroller

Fastighetscontroller

3 maj 2024

Projektcontroller

3 maj 2024

Controller

Controller

3 maj 2024