OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonom till omsorgsförvaltningens kansli, heltid. Förvaltningen leds politiskt av två nämnder, omsorgsnämnden med ansvar för äldre- och handikappomsorg/psykiatri och socialnämnden med ansvar för individ- och familjeomsorg. I kansliet finns expertfunktioner för frågor som rör myndighetsutövning, ekonomi, personal, utbildning, kvalitet, IT, bostadsanpassning samt hälso- och sjukvård. Förvaltningen är inne i ett omfattande utvecklingsarbete inom nämndernas ansvarsområde. Arbetsuppgifter: Du kommer att arbeta med ett brett spektrum av ekonomiska frågor, främst inom ormsorgsnämndens verksamhetsområde. Du skall genom ett konsultativt arbetsätt vara ett stöd till verksamhetsansvariga. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att arbeta med budget och budgetuppföljning, bokslut och årsredovisning, ekonomiska utredningar och analyser samt intern kontroll. Kvalifikationer: Du har ekonomisk utbildning på högskolenivå samt erfarenhet från budgetering och uppföljning, gärna inom kommunal verksamhet. Arbetet ställer krav på kvalificerad kommunikativ förmåga vilket förutsätter god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift.
Kontaktpersoner på detta företaget
Verksamhetschef Doris Zetterqvist
0454-30 75 80
SACO Margareta Svensson
0454-819 78
Vision Agneta Gårdesten
0454-30 77 09
Vårdförbundet Anita Brorsson
0454-30 78 42
Verksamhetchef Hälso-och sjukvård Ing-Britt Håkansson
0454-810 70
FSA Margareta Svensson
0454-819 78
Verksamhetschef Hälso-och sjukvård Ing-Britt Håkansson
0454-810 70
LSR Emma Andersson
0454-30 71 50
Enhetschef Lavona Johansson
0454-817 47
SSR Claudia Hahn-Johansson
0454-817 33