OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Elhandelsbolaget Bixia söker en Ekonom Back Office!
Bixia är ett elhandelsföretag som tillhandahåller el till privatpersoner och företag. Vi är ett dotterbolag inom Tekniska Verken koncernen som i sin tur har mer än 1000 anställda och omsätter över 5miljarder kronor/år. Detta ger oss en stabil ägare med långsiktighet. Bixia vill bidra till verklig förändring. En grönare, friskare och mer hållbar förändring. Därför driver vi utbyggnaden av närproducerad el från förnybara energikällor genom att främja lokala initiativ och satsa på lokala producenter. Elbranschen står precis som många andra branscher inför stora förändringar. Den digitala utvecklingen påverkar hela vårt samhälle och vår bransch är inget undantag. Att göra hållbara val av produkter och tjänster blir mer och mer självklart och där vill Bixia vara en tydlig spelare.
Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innebära daglig kontroll, uppföljning och rapportering av bolagets finansiella och operationella risker avseende vår elhandelsverksamhet. I arbetsuppgifterna ingår också administration och kontroll av elhandel mot större kunder samt hantering och planering av likvidflöden. Andra vanligt förekommande arbetsuppgifter är fakturering, fakturahantering och deltagande i bokslutsarbete.
Din Profil
För att vara aktuell för tjänsten måste du uppfylla följande krav: Erfarenhet från tidigare ekonomiarbete
Utbildning inom relevant område på högskola eller universitet
Goda kunskaper i Excel
Du som person är självgående och noggrann. Du uppnår framgång i ditt arbete genom att arbeta strukturerat och vara kvalitetsmedveten. I en arbetsroll värderar du samarbete och bra service högt. För att lyckas i rollen behöver du ha en god problemlösande analysförmåga och ha modet att ifrågasätta. Du har ett flexibelt förhållningssätt och har en positiv inställning till förändring och förnyelse. Du trivs med kombinationen av löpande arbetsuppgifter, nya utmaningar och projekt.
Omfattning
Tjänsten är på heltid och innebär en anställning i OnePartnerGroups konsultverksamhet
Befattning/titel: Ekonom Back Office
Anställningsform: Visstidsanställning mellan 3 – 6 månader
Ort: Växjö
Start: Omgående
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så välkommen in med din ansökan redan idag!