Ekonom för leverantörsreskontra

Ekonom för leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Är det viktigt för dig att ha en trygg arbetsgivare som erbjuder bra personalförmåner? Just nu söker vi på Experis dig som vill ta dig an rollen som Controller till reskontra på Siemens. Fördelen med att vara anställd hos oss är att du får trygghet och stabilitet samtidigt som dina arbetsdagar blir väldigt omväxlande. Välkommen med din ansökan!

Det här är ett konsultuppdrag som avser starta i augusti och som varar tillsvidare. Du kommer att vara anställd av Experis men arbeta hos vår kund Siemens Energy.



Vad går arbetet som konsult ut på?

Ditt första uppdrag som konsult hos oss kommer att utföras hos vår kund i Finspång där du kommer att arbeta med uppföljning, rapportering och ekonomifrågor.

Mer specifikt innebär det att huvudsakliga arbetsuppgifter är att upprätthålla korrekta kund- och leverantörsreskontror avseende legala redovisningskrav. Flera administrativa delar sker hos en shared servicefunktion i Tjeckien, varför koordinering mellan dem och övrig verksamhet och kontroller av reskontra är ett dagligt inslag.

Övriga operativa uppgifter:

* övervaka och stämma av internfakturering
* omkostnadsfakturor
* hantering av vissa inkommande leverantörsfakturor, stämma av och specificera reskontrans konton vid månadsbokslut samt medverka i betalningsrutinerna.

I arbetsuppgifterna ingår även utredningsarbete, effektivisering av arbetssätt och rutiner, hålla utbildningar samt daglig kontakt med intressenter inom företaget.



Din kompetens

Vi söker dig som har en utbildning inom ekonomi, företagsekonomi eller redovisning alternativt minst två års arbetslivserfarenhet som controller till reskontra och har fokuserat på just uppföljning, rapportering och ekonomifrågor.

Du har god förmåga att uttrycka dig muntligen och skriftligen på engelska.

Meriterande är reskontraerfarenhet, goda redovisningskunskaper, IT vana i program såsom SAP/Atlas och Microsoft Office program.

Som person är du lätt att samarbeta med men kan ändå fatta beslut självständig och tar egna initiativ och eget ansvar. Noggrannhet och effektivitet är också viktiga egenskaper.



Erbjudande

Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Vi strävar efter att våra anställda ska spegla den mångfald som finns i befolkningen och vi välkomnar sökanden med alla bakgrunder och ursprung!



Hur du ansöker

Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Experis men arbeta uppdragsbaserat hos Siemens. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Eva Wisth via e-post: eva.wisth@se.experis.com. Vi arbetar med löpande urval och kommer att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt kandidat, ansök därför så snart som möjligt!

Vi ser fram emot att höra från dig!



Om Experis

Experis är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat på att finna skickliga personer inom IT, teknik, ekonomi, ledarskap men även marknadsföring, försäljning och HR är viktiga delar av vår verksamhet. Vi vänder oss till talanger som vill ta nästa steg i karriären. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om kandidatens potential, får vi såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup.

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Berg

Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson

Fredrik Wernqvist

AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr

Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke

Linda Holmberg

Kholod Hindi

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 juli 2020
  • Ansök senast: 17 augusti 2020

Besöksadress

Bredåkravägen 2
None

Postadress

37200
1081, 37200

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024