Ekonom inom kundreskontra till AcadeMedia

Ekonom inom kundreskontra till AcadeMedia

Arbetsbeskrivning

Ekonom inom kundreskontra till AcadeMedia

Har du god förståelse för kundreskontra? Är du trygg i din yrkesroll och vill arbeta i ett vinnande team? Då kan denna tjänst vara rätt för dig!

Beskrivning av tjänsten
Som ekonom inom kundreskontra på AcadeMedia har du en bred, kommunikativ och samverkande roll. Du ingår i en grupp om 11 ekonomer inom reskontra och redovisning som arbetar med verksamheten kopplat till för- och grundskolor. Dina närmaste kollegor inom kundreskontra består av ett team om 5 personer. Du har ett tätt samarbete med verksamheterna, business control, andra kollegor inom AcadeMedia och externa kontaktytor så som kommuner.

Tjänsten innebär stort fokus på analys samt kontroll av inkommande betalningar då upplägget, till viss del, skiljer sig från en sedvanlig kundreskontraenhet.

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden omfattar bland annat; Ansvar för att boka banken genom matchning av inbetalningar mot intäktsunderlag och skapa bokföringsordrar
Bankavstämningar
Fakturering gentemot vårdnadshavare, kommuner och företag
Påminnelse- och kravhantering
Utrednings- och analysarbete
Bokslutsarbete som består av intäktsanalyser och kontoavstämningar
Övrigt förekommande arbetsuppgifter inom kundreskontra
Din profil
Du har en eftergymnasial ekonomisk utbildning och minst 5 års arbetslivserfarenhet inom kundreskontra. Dina kunskaper i Excel är väldigt goda och du är generellt en duktig systemanvändare. Om du tidigare har arbetat i Jeeves ses det som extra värdefullt.

Du som person
Som person har du lätt för att kommunicera och värdesätter ett nära samarbete med dina kollegor i teamet. Vidare är du en noggrann person som värnar om struktur och effektivitet i ditt arbete.
Du är en nyfiken, engagerad och utvecklingsinriktad person som besitter en logisk och analytisk förmåga. Du trivs i föränderliga miljöer med högt tempo där du får ta stort eget ansvar.

Du erbjuds
Här ges du möjlighet att arbeta på ett stabilt börsnoterat bolag i ständig utveckling. Här får du ingå ett stort och spännande sammanhang och du ingår i ett välkomnande och positivt team som värdesätter gott samarbete och trivsel.

Tjänsten är ett vikariat och förväntas tillsättas under juni månad och fortlöpa till och med mars nästa år. AcadeMedia har sitt huvudkontor i centrala Stockholm på Adolf Fredriks Kyrkogata 2.

Om AcadeMedia
AcadeMedia är Nordens största utbildningsföretag som skapar möjligheter för människor att utvecklas. 18 500 medarbetare på våra drygt 700 enheter (förskolor, grundskolor, gymnasieskolor, vuxenutbildningar) har ett gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Mer information finns på www.academedia.se.

Ansökan
Om du tycker detta låter intressant så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Observera att vi enbart hanterar sökanden via vårt system. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Sara Kölborg på sara.kolborg@sharenode.se eller 070-407 44 93.

Denna rekrytering till AcadeMedia hanteras av ShareNode. ShareNode är ett modernt konsultföretag med fokus på affärsstödsfunktioner som erbjuder våra kunder tjänster inom fyra områden; nätverk, konsulttjänster, interim och rekrytering. Vårt primära fokus är ekonomi, lön och HR.

Känner du någon som skulle passa för denna tjänst? Dela gärna annonsen med dem. Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AcadeMedia AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 maj 2023
  • Ansök senast: 30 juli 2023

Besöksadress

Stubbåkersgatan 21
None

Postadress

Box 15003
Bromma, 16751

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024