Ekonom - Leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Ekonom - Leverantörsreskontra Arbetsuppgifter: Vi söker en ambitiös medarbetare till vår leverantörsreskontraenhet.Befattningen är under förändring och kommer framöver att utformas efter de behov som föreligger. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Arbete med ständiga förbättringar.- Registrering och kontering av omkostnadsfakturor.- Matchning och kontroll av fakturor mot inköpsorder.- Leverantörsbetalningar.Initialt kommer Du även att vara delaktig i projekt med implementering av elektronisk fakturahantering.Kvalifikationer/egenskaper: - Flerårig erfarenhet från liknande arbetsuppgifter.- Goda kunskaper i svenska, samt engelska som är vårt koncernspråk.- Gedigen kunskap i Officepaketet.- Erfarenhet från helintegrerade affärssystem, gärna från Axapta.- Noggrann och tycker om ordning och reda.- Förmåga att kommunicera med övriga i organisationen kring fel och avvikelser avseende fakturor för att diskutera fram lösningar till förbättringar.- Du gillar att jobba i team - med vår värdegrund i tanke och handling.För rätt person finns på sikt möjlighet till ytterligare arbetsuppgifter inom avdelningen/företaget.Du rapporterar till finanschefen.Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg som du når via vår hemsida www.nexans.se.Vi vill ha din ansökan senast måndag den 27 oktober.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nexans IKO Sweden AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 7 oktober 2008
  • Ansök senast: 27 oktober 2008

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024