Ekonom med fokus på kund- och leverantörsreskontra

Ekonom med fokus på kund- och leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Är du intresserad av ekonomi och har tidigare arbetat med leverantörsreskontra och/eller kundreskontra? Vi på Adecco söker nu ekonomiassistenter till framtida uppdrag som vill fortsätta utvecklas inom leverantörsreskontra hos våra kunder i Göteborg!

Om tjänsten
Som ekonomiassistent ansvarar du över att assistera ekonomer i det dagliga ekonomiarbetet. Dina arbetsuppgifter innefattar, bland annat, att sortera och ankomstregistrera leverantörsfakturor, matcha fakturor mot inköpsordrar samt arkivera verifikationer.
I din roll som Ekonomiassistent kan dina arbetsuppgifter komma att variera men dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att hantera och ansvara för leverantörsreskontra.

Observera att vi genom denna annons söker kandidater för framtida uppdrag. Vi får in en hel del uppdrag inom området och etablerar därför gärna kontakt med dig som skulle vara intresserad att ta dig an en ny utmaning.

Om dig
Vi söker dig som är junior ekonom. Vi ser gärna att du har en ekonomiutbildning, antingen gymnasieekonom, YH eller kandidatexamen. Har du erfarenhet från större internationella bolag är det meriterande och vi ser gärna att du har god datorvana.

Vidare tror vi att du som person är flexibel och anpassningsbar i en föränderlig miljö. Du ska ha en positiv attityd och vara engagerad i ditt arbete och din arbetsplats. Ditt sinne för detaljer i kombination med god samarbetsförmåga gör att du kommer att trivas bra i denna roll. Är du även serviceinriktad, prestigelös och tycker om att skapa goda relationer bör du inte tveka med att ansöka!

Viktigt för tjänsten är:
- Minst 1-2 års erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter.
-Lätt för att lära dig nya system och arbetsuppgifter.
-Att du är flytande i tal och skrift i såväl svenska som engelska.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Evelina Hjortskog via Evelina.Hjortskog@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ekonomiassistent | Financial Assistant | Leverantörsreskontra | Ekonomiadministratör | Adecco | Göteborg

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 september 2023
  • Ansök senast: 20 september 2023

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024