Ekonom med HR och löneadminitration

Ekonom med HR och löneadminitration

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du ekonom och har jobbat med löner? Är du intresserad av att eller har jobbat med HR-frågor? Då har vi den perfekta rollen som kombinerar alla tre områden. Det är en roll med möjlighet till stort eget ansvar och utveckling. Med start omgående söker vi en HR och löneadmin till internationellt företag i Solna.

Ansvarsområden
Exempel på arbetsuppgifter:
Ansvara för lönerna. Idag använder de en extern part och beroende på kompetens fortsätter de göra det. Ditt ansvar är att sköta kontakten och ställa krav till leverantören. 
Kliva in och hjälpa ekonomichef med arbetsuppgifter på deras avdelning.
Stötta och vägleda chefer samt anställda i frågor om lön och andra ersättningar.
Vara kontaktperson mot accountingavdelningen i Europa gällande HR och lönefrågor
Se till att personalinformation är uppdaterad - admin av nyanställda, förändringar i anställning m.m.
Analysera KPI:er som rör områder HR
Administrera uppgifter för pension, försäkringar, förmåner, tjänstebilar, sjukfrånvaro.
Skatter som effekt av förmåner, semesterskuldkontroller
Kontroll mot balansräkning


Kvalifikationer
I den här rollen kommer vi att lägga stor vikt vid personlighet. Vi söker en utåtriktad och social person som har lätt att anpassa kommunikationen utifrån vem du pratar med.
Du har tidigare erfarenhet av lön och ekonomi
Du har tidigare erfarenhet av HR frågor eller ett stort intresse för att jobba med det.
Ansvarskänsla - Hantera detaljer utan att tappa helheten
Lösningsorienterad - om du inte vet något så tar du reda på det!
Kommunikativ och serviceinriktad
Självständigt arbete - du kommer tillhöra ett team men alla personer gör olika saker
Du jobbar nära controller, till viss del VD - Bra om man haft kontakt med höga positioner.






Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 april 2023
  • Ansök senast: 14 maj 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024