Ekonom med inriktning avtal sökes till Ekonomienheten på Vård & Omsorg

Ekonom med inriktning avtal sökes till Ekonomienheten på Vård & Omsorg

Arbetsbeskrivning

Kungsbacka är en växande kommun där både människor och företag utvecklas. Hos oss arbetar människor som vill, vågar och kan. Vill du bli en av oss?



Rollen som ekonom hos oss
Ekonomienheten inom Vård och Omsorgsförvaltningen stödjer de olika verksamhetsområdena och de centrala delarna inom förvaltningen.

Vårt huvuduppdrag är att skapa förutsättningar för god ekonomisk hushållning i Vård & Omsorgsförvaltningen samt att leda, samordna och utveckla de ekonomiska processerna. Detta gör vi genom ett nära samarbete med förvaltningens chefer och övriga centrala enheter. Vi är ett väl fungerande team, där vi arbetar tillsammans för att stimulera och utveckla varandra med syfte att öka förvaltningens måluppfyllelse.

Som ekonom med inriktning avtal kommer du att, förutom att vara delaktig i arbetet med budget- och uppföljningsprocesser, också utveckla och kvalitetssäkra förvaltningens avtalsprocesser. Du kommer att arbeta tillsammans med medarbetare i olika verksamheter. Du arbetar både självständigt och tillsammans i olika team.

Arbetsuppgifterna innebär mycket samarbete med både Ekonomiteamet och med andra Ekonomer på andra förvaltningar, samt även med andra chefer och medarbetare i verksamheten. Du kommer att få en varierande vardag där du har stora möjligheter att utveckla, påverka och driva processer och kvalitetsarbete.

Vi söker nu en utvecklingsorienterad ekonom med inriktning avtal och uppföljning som kan utveckla och kvalitetssäkra förvaltningens avtalsprocesser. Arbetet innefattar förutom delar av ekonomiuppföljningsprocesser också uppgifter såsom samordning av våra avtal och effektivisering av dessa processer.

Din profil
Vi erbjuder dig ett spännande och omväxlande arbete i en kreativ och trevlig miljö i Vård & omsorgsförvaltningen i Kungsbacka.

För denna tjänst är det ett krav att du har en kandidatexamen inom ekonomiområdet på högskolenivå, gärna med inriktning mot offentlig förvaltning. Du behöver ha erfarenhet av ekonomiarbete med liknande karaktär. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av avtalsuppföljning. Erfarenhet av arbete från offentlig verksamhet är positivt.

För att lyckas i rollen behöver du vara strukturerad med god förmåga att självständigt planera och organisera ditt arbete. Du besitter god kommunikativ kompetens och trivs med att samverka både internt och externt. Du är ansvarstagande, har ett professionellt förhållningssätt, tar egna initiativ och hanterar komplexa problem på ett effektivt och klokt sätt. Du är skicklig på att samarbeta i team och du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten och uttrycker dig välformulerat i det svenska språket. I arbetet krävs det att du har förmåga att kommunicera på ett pedagogiskt och strukturerat sätt samt anpassa kommunikation efter mottagare och situation. I din yrkesroll är du noggrann och har en förmåga att göra kvalificerade analyser och rimliga bedömningar samt trivs med att jobba med kvalitetssäkring. Du har även en förmåga att se samband och dra slutsatser samt att ge förslag på åtgärder för att på så sätt bidra till en god ekonomisk hushållning inom förvaltningen. Du tar eget ansvar för ditt uppdrag och känner dig trygg med att självständigt utföra dina arbetsuppgifter samt driva dina processer framåt. Under vissa perioder då vi har en högre arbetsbelastning krävs det att du kan hantera den stress som det kan innebära och behålla fokus på ditt uppdrag samt uppsatta mål och tidsplaner.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vårt erbjudande och övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Hos oss får du utvecklas i din profession tillsammans med kollegor och kommer arbeta utifrån vår arbetsplatskultur som präglas av att vi välkomnar, samarbetar, levererar och tänker nytt! Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss är du välkommen att kontakta oss eller läs mer på vår hemsida här: https://www.kungsbacka.se/Kommun-och-politik/Sa-har-ar-det-att-jobba-hos-oss/Intresserad?
Kul! Då är du välkommen med din ansökan redan idag eller senast 13 november 2020, så hör vi av oss till dig.

Om oss på förvaltningen för Vård & Omsorg
Vård & Omsorgs uppdrag är att se till att våra kunder lever ett tryggt och värdigt liv utifrån sina behov och förutsättningar.

Här arbetar cirka 1200 heltidsanställda och cirka 800 visstidsanställda. De allra flesta arbetar ute i verksamheten på något av kommunens vård- och omsorgsboenden och inom hemtjänst. Dessutom tillkommer cirka 500 personer som är anställda hos de externa aktörerna som driver boende och hemtjänst i kommunen. Vi möter kunderna med kunskap, engagemang och arbetsglädje. Kund, medarbetare och andra aktörer utvecklar verksamheten tillsammans. Vi befinner oss på en stor förändringsresa. Ändrade demografiska förutsättningar och nya tekniska möjligheter håller gradvis på att förändra förutsättningarna för vår verksamhet. Vi behöver kunna hjälpa fler, genom att använda våra resurser på ett ännu smartare sätt.

Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kungsbacka kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 oktober 2020
  • Ansök senast: 13 november 2020

Liknande jobb


Bolånespecialist / Bolånehandläggare - Swedsec

Bolånespecialist / Bolånehandläggare - Swedsec

17 april 2021

16 april 2021

Ekonom

Ekonom

16 april 2021