Ekonom till Balticgruppen

Ekonom till Balticgruppen

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Balticgruppen är en framsynt samhällsutvecklare som arbetar kunskapsdrivet för det bästa Umeå – en attraktiv stad som genom hållbar tillväxt når 200 000 invånare år 2050. Våra investeringar är långsiktiga och bygger på insikter vi fått utifrån dialog med kunder, samarbetspartners, medarbetare, näringsliv, offentliga förvaltningar, akademi och medborgare. Vi vill ta vara på stadens styrkor för att bidra till ett samhälle där företag kan agera hållbart och människor kan leva ett hållbart liv.

Är du en driven och engagerad ekonom som är redo att ta nästa steg i din karriär? Vill du arbeta i en grupp med stark laganda och arbetsglädje? Hos oss får du ett utvecklande och omväxlande arbete i ett dynamiskt och framgångsrikt företag med ett starkt varumärke och korta beslutsvägar. Balticgruppen vill att Umeå ska vara en attraktiv plats att verka, leva och bo i. Visst vill du utveckla framtidens Umeå tillsammans med oss?

Dina arbetsuppgifter
Ekonomrollen innefattar ansvar för leverantörsfakturaflödet samt delansvar för kundfakturaflödet. Dessutom innebär rollen stort ansvar för de mer avancerade delarna i redovisningen såsom moms, skatter och deklarationer för ett antal bolag som Balticgruppen förvaltar. Du förväntas följa bestämda rutiner, arbetsflöden och deadlines men också vara delaktig i ett ständigt utvecklingsarbete av arbetssätt och rutiner.

I dina arbetsuppgifter som ekonom ingår bl.a:
• Ansvar för delar i den löpande redovisningen såsom skanning av fakturor, kontering, in- och utbetalningar och spåra felaktiga inbetalningar.
• Ansvaret för dessa uppgifter inkluderar även till del att leda arbete som utförs av andra personer inom organisationen.
• Avstämningar såsom reskontror m.m.

I dina arbetsuppgifter som ekonom ingår även bolagsansvar, vilket bl.a innebär:
• Se till att gällande lagar, normer och praxis i ÅRL, BFL och IL efterlevs i dina arbetsuppgifter.
• Självständigt ansvara för löpande redovisning på tilldelade områden såsom inkomst- och momsdeklarationer.
• Årsbokslut, årsredovisning och periodbokslut med erforderlig dokumentation.
• Delaktighet i budgetarbete och ekonomisk analysverksamhet.
• Arbeta aktivt med fastigheternas förutsättningar som till exempel taxeringsvärde och momsytor.


Din profil
Vi söker dig som har en ekonomisk utbildning, med fördel från Yrkeshögskola (YH), alternativt har tillgodosett dig motsvarande kunskaper genom arbetslivserfarenhet. Vi ser gärna att du har arbetat något eller ett par år som exempelvis ekonomiassistent och att du har goda kunskaper inom reskontrahantering och dess processer. Vidare behärskar du svenska i tal och skrift samt att du har intresse för och erfarenhet av att arbeta med affärssystem/ekonomisystem.

I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser därför gärna att du är driven och nyfiken, gillar utmaningar och utvecklings- och förändringsarbeten samt har ett naturligt intresse och engagemang i det du arbetar med. Vi vill att du är prestigelös, initiativtagande och självgående i ditt arbetssätt. Vidare ser vi att du trivs med att utveckla rutiner och processer och har förmågan att se förbättringsmöjligheter för att sedan kunna omsätta dem i praktiken. För att lyckas i rollen är det av stor betydelse att du tar ett stort eget ansvar och har en god samarbetsvilja och kommunikation inom ekonomigruppen och med övriga verksamheter.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Emelie Wijk, via tfn: 0733- 51 27 28. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, ansök därför snarast möjligt, dock senast den 16 maj, via www.clockworkpersonal.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clockwork Umeå AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 april 2021
  • Ansök senast: 16 maj 2021

Liknande jobb


15 juni 2024

14 juni 2024

14 juni 2024