Ekonom till bildningsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Katrineholm är en kommun där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Våra cirka 3300 medarbetare gör stor skillnad varje dag, där vi tillsammans arbetar utifrån vår värdegrund RÖTT; respekt, öppenhet, tydlighet och tillit för att skapa de bästa förutsättningarna för våra medborgare. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg.

Katrineholms skolor erbjuder en trygg och utvecklande skolgång med det kreativa och lustfyllda lärandet i fokus. Här får barn och elever förutsättning att utveckla sina talanger och blomstra i sin egen takt. Vi är i ett spännande utvecklingsskede där vi bland annat bygger två nya skolor.

Inom bildningsförvaltningen har vi förskola, grundskola, gymnasieskola, kulturskola, central barn- och elevhälsa och en mottagningsenhet för nyanlända elever. Tillsammans skapar vi möjligheter att nå visionen ”Läge för liv och lust”.

ARBETSUPPGIFTER
En av våra ekonomer ska vara föräldraledig och vi söker dig som vill bli en del av vårt team under ledigheten. Tjänsten innefattar kvalificerat ekonomiarbete och omfattar bland annat stöd till gymnasieskolans rektorer i budget- och uppföljningsarbete. Du kommer också att delta i arbetet med intern och extern resursfördelning samt i arbetet med framtagandet av nästa års skolpeng.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskole-/universitetsutbildning inom ekonomiområdet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har en god kommunikativ förmåga i det svenska språket, tal och skrift. Goda IT-kunskaper är ett krav, där det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med Raindance samt Office 365 med tillhörande program.

Du lär dig snabbt nya arbetsuppgifter och du har lätt för att förstå, kategorisera och prioritera bland ny information. Du är lugn, stabil och kontrollerad i stressade situationer och du agerar professionellt i svåra lägen. Du har lätt för att samarbeta med andra människor och du skapar och utvecklar snabbt relationer. Du kan förklara den ekonomiska styrningen och de ekonomiska konsekvenserna av olika handlingar för chefer och administratörer på ett enkelt sätt.

Uppfyller du kraven ovan och brinner du för att bidra till barnens bästa? Tveka då inte att söka denna tjänst.


ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.

Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tommy Modigh
0150-573 88
Lärarförbunden, nås via kommunens växel
0150-570 00
Anita Hummerdal
0150-48 82 48
Kommunal nås via kommunens växel
0150-570 00
Andreas Wetell
0150-57304
Katarina Hallin
0150-48 82 18
Bitte Larsson
0150-48 82 85
Ann-Sofi Colliander
0150-34 92 90
Lärarförbundet nås via kommunens växel
0150-570 00
Mikael Örning
0150-57431

Sammanfattning

Besöksadress

Drottninggatan 19 64180 Katrineholm
None

Postadress

None
Katrineholm, 64180

Liknande jobb


Verksamhets ekonom

22 april 2024

16 april 2024

EKONOM

EKONOM

11 april 2024

Upphandlare - vikariat

Upphandlare - vikariat

25 mars 2024