Ekonom till Catena

Ekonom till Catena

Arbetsbeskrivning

Kort om tjänsten
• Vara delaktig i implementering av nya system framförallt av Vitec Hyra
• Backup hyresavisering och systemstöd av Vitec Hyra
• Kontrollera och analysera information från hyressystemet
• Kontering av fakturor i leverantörsprogrammet Palette
• Momsredovisning
• Internavstämningar/ interna mellanhavande; hålla reda på det löpande arbetet.
• Kravhantering / inkasso
• Ad-hoc

Utöver de ekonomrelaterade uppgifterna ingår också i rollen b.la. att vara behjälplig med att kontrollera och lägga in hyreskontrakt med mera i Vitec.

Du blir en del i ett väl fungerande team av ekonomer som alla är placerade på Catenas huvudkontor i Helsingborg. Din närmaste chef är redovisningschefen.


Sökord: ekonomi, ekonom, moms, avstämning, vitec, palette, ad-hoc



Om verksamheten
Catena är ett modernt, börsnoterat fastighetsbolag som på ett hållbart sätt och genom samarbete utvecklar effektiva logistikanläggningar som försörjer storstadsregioner i Skandinavien.
Vi erbjuder Sveriges bästa nät av moderna och strategiskt placerade fastigheter som erbjuder optimala förutsättningar för ett smartare lager- och varuflöde.

Din profil
Vi tror att du har någon form av ekonomisk utbildning och troligen hunnit få några års erfarenhet av liknande eller annat administrativt arbete. Viktigast är att du är villig och har lätt för att lära.

Du förstår och ser flöden, har hög IT- mognad, ambition och vilja att förstå helheten. Har ett stort driv att få saker att gå ihop och gillar ordning och reda.

För att lyckas i rollen behöver du vara social, serviceinriktad, initiativtagande och ha lätt för att samarbeta. Det är också av stor vikt att du är en prestigelös lagspelare som inte tvekar att ”hugga i” där det behövs.

Du är strukturerad och uppskattar ordning och reda samtidigt som du värdesätter en god kontakt med dina kollegor och bidrar till att skapa en god stämning på arbetsplatsen




Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 september 2020
  • Ansök senast: 21 oktober 2020

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024