Ekonom till Leverantörsreskontra

Ekonom till Leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Derome är en växande koncern som utvecklas tillsammans med kunder och medarbetare. Våra kärnvärden, långsiktighet, enkelhet, drivkraft och ansvarstagande genomsyrar vår verksamhet. Vi är 2 700 medarbetare och har en omsättning på 10 miljarder kronor.

Här finns trevliga kollegor, goda karriärmöjligheter och chans att utvecklas. Vi jobbar hårt för att varje medarbetare ska trivas och vilja stanna länge hos oss. Vi värdesätter ett hälsosamt arbetsliv med ett öppet, positivt och inkluderande arbetsklimat. Vi är övertygade om att kunniga och engagerade medarbetare är en av de viktigaste framgångsfaktorerna och därför arbetar vi kontinuerligt med kompetensutveckling och närvarande, engagerande ledarskap för att vi tillsammans ska bidra till vår vision. Vi vill att du som jobbar här ska ha det bra och känna stolthet att vara en del av vårt företag.

ARBETSUPPGIFTER
Har du tidigare erfarenhet från arbete med leverantörsreskontra på ett större företag? Se då hit!

Vi behöver nu förstärkning till vår leverantörsreskontra. I rollen som ekonom bidrar du till att serva både vår interna personal samt våra leverantörer.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter skulle vara att tillsammans med gruppen svara för att inköp matchas mot leverantörsfakturor,
svara för att rutiner följs på lokal nivå samt svara för att fakturahantering och orderhantering i bolagets system sköts och efterlevs. Du skulle också arbeta mot att automatisera och effektivisera fakturaflödet samt med förändringsarbete inom leverantörsreskontra processen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som vill arbeta i en miljö som är tempofylld med växlande arbetsuppgifter. Du är engagerad och prestigelös i ditt arbetssätt och som person är du trygg, stabil och ansvarstagande.

För att lyckas i befattningen som ekonom på leverantörsreskontraavdelningen tror vi att du behöver ha arbetserfarenhet inom området eller att du är nyexaminerad civilekonom. Rollen kräver god administrativ förmåga samt att du tycker om att arbeta i en serviceorganisation. Goda kunskaper i Excel och god förståelse för affärssystem är ett krav.

Våra kärnvärden är långsiktighet, enkelhet, drivkraft och ansvarstagande och vi hoppas att dessa stämmer in på dig.




ÖVRIG INFORMATION
Tjänsten är en tillsvidareanställning, på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Placering är vid vår anläggning i Derome.

Passar tjänsten ovan in på dig? Tveka då inte, ansök redan idag! Vi vill ha din ansökan senast den 12 december eller tidigare då vi tillämpar löpande tillsättning av tjänsten.

Vi arbetar för ökad mångfald och en jämn könsfördelning och ser gärna en spridning i ålder och etnisk/kulturell bakgrund hos våra medarbetare.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare platsannonser.




Derome utmanar det som är. Vi vill förenkla och förbättra och tror på att växa tillsammans med vår omvärld, våra kunder och medarbetare. I vårt koncernbolag blir du en del i teamet av affärsstödjande funktioner där engagemang, kompetens, prestigelöshet och affärsmässighet är vad som driver oss framåt. Läs mer på derome.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: DEROME AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 december 2021
  • Ansök senast: 12 december 2021

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024