Ekonom till Partille kommuns ekonomienhet

Ekonom till Partille kommuns ekonomienhet

Arbetsbeskrivning

Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Den centrala ekonomienheten i Partille kommun söker en ekonom med huvudsaklig inriktning mot budget och uppföljning samt leverantörsreskontra och systemadministration. I Partille kommun är samtliga ekonomer centraliserade och arbetar på den centrala ekonomienheten. Enheten består av två ekonomiadministratörer, tio ekonomer, två controllers, en redovisningsansvarig, en enhetschef för ekonomienheten och kommunens ekonomichef.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som ekonom på ekonomienheten har du en central roll i att utveckla, kvalitetssäkra och digitalisera verksamhetens processer och rutiner. Arbetsuppgifterna är varierande och utvecklande med en blandning av dagliga processer och medverkan i projekt/utvecklingsarbete.

I tjänsten som ekonom ingår bland annat följande arbetsuppgifter:
• Budget, prognos och uppföljning för en av våra mindre verksamheter
• Delårsbokslut och årsbokslut för en av våra mindre verksamheter
• Löpande redovisning och avstämningar
• Systemadministration i ekonomisystem samt inköps- och fakturahanteringssystem
• Arbete med och utveckling av kommunens leverantörsreskontraprocess

Arbetsuppgifterna kan komma att förändras över tid och utifrån verksamhetens behov.

Arbetstiden är förlagd till dagtid på vardagar, flextid tillämpas.

KVALIFIKATIONER
Du som söker har högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig yrkesutbildning, alternativt kunskaper som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga. Erfarenhet krävs.

Vi vill att du har:
• Goda kunskaper i Officepaketet, specifikt i Excel
• Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
• God datorvana och väljer digitalt först
• Erfarenhet av arbete i leverantörsreskontra
• Erfarenhet av processkartläggning

Vi ser fram emot att träffa dig som är en lösningsorienterad person som gärna arbetar självständigt men som också har lätt för samarbete med såväl det närmsta teamet, som övriga medarbetare och chefer i kommunen. Du är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt, och bidrar till ett positivt arbetsklimat genom öppenhet och ansvarskänsla. Du lyfter gärna fram det som är bra och kommer med förslag på saker som kan förbättras.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

Liknande jobb


Verksamhets ekonom

22 april 2024

16 april 2024

EKONOM

EKONOM

11 april 2024

Upphandlare - vikariat

Upphandlare - vikariat

25 mars 2024