Ekonom till Skinnskattebergs Kommun

Ekonom till Skinnskattebergs Kommun

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi efter en Ekonom omgående till Skinnskattebergs kommun!

Skinnskattebergs kommun värdesätter alla människors olikheter och allas vår förmåga att göra skillnad i samhället. Medarbetare beskriver oss ofta som en tillåtande organisation, där man får ta stort eget ansvar, utveckla och utvecklas samt arbeta lösningsfokuserat. Vi är en fullstor verksamhet i ett litet format som är beroende av medarbetarnas förmåga och drivkraft att agera med ett brett perspektiv på hela det kommunala uppdraget. Vi strävar därför alltid efter att ge god service och skapa professionella relationer både externt och internt. Skinnskattebergs kommun tillhör finskt förvaltningsområde, varför kunskaper i det finska språket är meriterande.

Välkommen med din ansökan till Sveriges viktigaste jobb i Skinnskattebergs kommun!

Om ekonomienheten

Ekonomifunktionen i Skinnskattebergs kommun ansvarar för de ekonomiska processerna, budgetarbete och stöd till förvaltningarna. Vid avdelningen arbetar två ekonomer, en ekonomiassistent, en ekonomichef samt en upphandlare. Vi är en liten grupp som har en stor variation på arbetsuppgifter och har därför ett nära samarbete där vi hjälps åt och täcker upp för varandra. Vi ser stora möjligheter att inom avdelningen kunna utveckla delar av verksamheten för att effektivisera ekonomiprocesserna i hela kommunen.

Arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att vara budget-, uppföljning- och prognosarbete gentemot verksamhetschefer, samt redovisningsarbete. Vidare innebär det arbete med bokslut, moms, internkontroll, rutiner och processansvar för delar av den löpande redovisningen. Ekonomifunktionen står inför förändringar vilket innebär att rollen också kommer att innehålla utvecklingsarbete kring de ekonomiska processerna.

Vem är du?

Vi söker dig som har ekonomexamen från universitet eller högskola samt erfarenhet av att jobba med budget, prognos och resultatuppföljning.

Du har även erfarenhet av att arbeta med kund-och leverantörsreskontra samt moms. Vi ser gärna att du har arbetat med ekonomiarbete inom offentlig förvaltning. Du har god datorvana och erfarenhet av ekonomiadministrativa system samt är väl förtrogen med Microsoft Office-program.

Du ska ha goda kunskaper i det svenska språket och behärska det i både tal och skrift.

Skinnskatteberg är en mindre kommun med breda arbetsområden och därför ser vi att du är en person som har lätt för att se möjligheter och att du tycker om att arbeta lösningsfokuserat. Arbetet innebär stort eget ansvar och därför behöver du ha förmågan att arbeta självständigt, ta egna initiativ, vara noggrann, analytisk, prestigelös och ha ett strukturerat arbetssätt.

Eftersom arbetet innebär många kontakter både inom förvaltningen och externt är du serviceinriktad och har en god samarbetsförmåga.

Tillträde sker efter överenskommelse. Detta är ett konsultuppdrag till åtminstone slutet av januari.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arena Personal
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 oktober 2023
  • Ansök senast: 30 november 2023

Postadress

Box 30117
Stockholm, 10425

Liknande jobb


Verksamhets ekonom

22 april 2024

16 april 2024

EKONOM

EKONOM

11 april 2024

Upphandlare - vikariat

Upphandlare - vikariat

25 mars 2024