Ekonom till Svedalahem

Ekonom till Svedalahem

Arbetsbeskrivning

Bostads AB Svedalahem är ett allmännyttigt bostadsbolag, ägt av Svedala Kommun, med uppgift att erbjuda ett prisvärt boende med hög kvalitet och bra service inom kommunen.

Systerbolaget Svedala Exploaterings AB - Svedab´s uppdrag är att förvärva, äga och förvalta fastigheter med kommunala verksamhetslokaler, skolor och förskolor och har främst Svedala Kommun som hyresgäst. Svedab förvaltar även de byggnader som Svedala kommun äger, vilket omfattar bland annat kommunens idrottsplatser, friluftsbad och kulturfastigheter.

Bolagen har tillsammans drygt 30 anställda och leds av en gemensam VD och ledningsgrupp.

I din roll som ekonom ingår du i den administrativa gruppen vilken består av fem medarbetare. Huvudsakliga arbetsområden i gruppen förutom ekonomi är kundcenter för uthyrning, hantering av GDPR samt administrativa uppgifter och marknad. Då vår nuvarande ekonom i Svedalahem byter tjänst inom bolaget så söker vi nu hennes ersättare.

Ekonom
Du kommer främst att arbeta med Svedalahems ekonomifunktion i nära samarbete med ekonomen för Svedab. Då det är en liten organisation så kommer du att ha ett nära samarbete med medarbetare inom fastighetsförvaltning, kundservice, projektledning och fastighetsdrift. Du kommer även att vara dataskyddsombud för ett av bolagen. Löner och hyresavisering är i dag outsorcade till extern part varför du också kommer att ha ”kollegor” på distans.

Tjänsten som ekonom är bred och är en viktig roll i organisationen. Du får en bra inblick i verksamheten på ett fastighetsbolag med både hyreslägenheter, kommersiella lokaler samt ny- till och ombyggnationer. Rapportering sker till bolagens administrativa chef.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Löpande redovisning inklusive projektredovisning
- Leverantörs/kund och hyresreskontra
- In och utbetalningar samt löpande avstämning av bankkonton
- Månadsvisa avstämningar av balanskonton
- Resultatanalys kopplat till balansavstämningen
- Bistå i arbetet med budget, prognoser och tertial- samt årsrapportering
- Skattedeklarationer avseende moms (fastighetsmoms) och löner
- Granskning av löneunderlag samt preliminära löner
- Registervård
- Allmänt förekommande arbetsuppgifter på ett kontor
- Back-up på kundcenter
- GDPR och dokumenthantering
- Hyresadministration (i framtiden)


Lämplig bakgrund
Vi tror att du har minst 3-5 års relevant erfarenhet som ekonomiassistent/redovisningsekonom, gärna från fastighetsbranschen. Du är utbildad inom ekonomi med fokus på redovisning. Bolagen redovisar enligt K3 och vi ser gärna att du har arbetat med komponentredovisning enligt K3 samt har kunskaper i fastighetsmoms och är van att arbeta i en bred tjänst på en ekonomiavdelning. Då hyresaviseringen kommer hanteras internt framöver är det meriterande om du har erfarenhet av hyresavisering av bostäder och lokaler. Du har goda kunskaper i Excel och det är meriterande om du också har erfarenhet av Fenix ekonomisystem och Incit Expand.

Vem är du?
Du är en nyfiken och prestigelös person med ett strukturerat arbetssätt som är van att arbeta med både detaljer och helheten. Som person är du positiv och proaktiv och har lätt att skapa förtroende i samarbetet med andra. Du tar dig gärna an nya utmaningar och arbetsuppgifter och brinner för att leverera kundservice och kvalitet.

Ansökan
I denna rekrytering har Svedalahem valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Magnus Mellborg på 0766-471618. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, sista ansökningsdag är 2 februari 2020.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Svedala ligger geografiskt nära både Malmö/Lund/Trelleborg/Staffanstorp och Ystad och det går utmärkt att åka kommunalt från dessa orter. Läs mer om Svedalahem och SVEDAB på Svedalahem.se

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)



Titel: Ekonom

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 januari 2020
  • Ansök senast: 29 februari 2020

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024