Ekonom till växande fastighetskoncern i Stockholm Norrort

Ekonom till växande fastighetskoncern i Stockholm Norrort

Arbetsbeskrivning

Är du en senior ekonomiassistent eller junior redovisningsekonom som vill fortsätta att utvecklas för att på sikt ta ett helhetsansvar inom redovisning? Vill du ha en varierande roll på ett företag där du får vara med och påverka? Då kan det här vara jobbet för dig.

Detta är initialt ett konsultuppdrag som avser leda till en direktanställning hos vår kund inom 6 månader. Kontoret ligger centralt i Märsta.

Om jobbet
Som ekonom kommer du tillsammans med ditt team att arbeta för samtliga bolag inom koncernen. Rapportering sker till CFO.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Löpande redovisning
- Delta i bokslutsarbete
- Kund och leverantörsreskontra
- Skattedeklarationer och momsdeklarationer
- Hyresavisering
- Sköta betalningar och administration
- Myndighetsrapportering
- Likviditetsplanering
- Integrera eventuella systemförändringar
- Vara kontaktperson gentemot revisorer
- Ad hoc uppgifter relaterade till ekonomifunktionen


Du får möjlighet att växa in i rollen för att på sikt kunna kvalitetssäkra redovisningen genom att följa lagar och regler samt god redovisningssed. Du eftersträvar ständig utveckling och förbättring av rutiner och arbetssätt.

Bakgrund och kvalifikationer
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du bör tidigare ha jobbat som ekonomiassistent eller som junior redovisningsekonom eller motsvarande i minst 3 år. Vi förutsätter att du jobbat med Excel och har du tidigare arbetat med Pyramid, Visma Net eller Real är det meriterande, men inget krav. Har du erfarenhet av hyresavisering är det ett plus.

Som person är du initiativtagande och självgående samtidigt som du uppskattar att vara en del av ett team. Du har ett driv och en stark vilja att utvecklas inom ekonomi. Vi förutsätter att du är van att jobba strukturerat mot deadlines samtidigt som du är noggrann, analytisk och ihärdig. Vi ser gärna att du är lösningsorienterad och motiveras av utveckling och förbättring.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Helena Öberg på 076-6471603. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-09-30.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.



Titel: Ekonom

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 september 2021
  • Ansök senast: 6 mars 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024