Ekonom Vikarie

Ekonom Vikarie

Arbetsbeskrivning

Landskrona är på frammarsch på många plan. Nya områden med havsnära boende växer fram och allt fler företag väljer att etablera sig just här. Läget mitt i Öresundsregionen med närhet till bad och stad, natur och kultur lockar allt fler till inflyttning, etablering och besök.
I Landskrona stad med drygt 3300 medarbetare arbetar vi efter vår värdegrund BRA, där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. Vår värdegrund ska genomsyra all vår verksamhet och vi ska vara en arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet. Här finns utrymme för dig med mod och handlingskraft och du får möjlighet att utvecklas.
Vill du vara med och påverka utvecklingen i en av Skånes mest spännande städer? Välkommen med din ansökan!

I Landskrona stad arbetar vi efter värdegrunden BRA där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. Vårt arbete och agerande syftar till att det ska vara BRA att bo och verka i Landskrona; för kommuninvånarna, övriga aktörer och för oss som medarbetare. Med vår personalpolitik skapar vi en BRA arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet, har inflytande, lust att lära och möjlighet att utvecklas.

VÄLKOMMEN TILL OSS!

ARBETSUPPGIFTER
Kulturförvaltningen söker en ekonom för vikariat.

Följande arbetsuppgifter ingår:
Planera och genomföra delar av budget- och bokslutprocessen. Kvalitetssäkra, sammanställa och analysera förvaltningens ekonomiska ställning. Svara på frågor och stötta verksamheter inom ekonomiområdet. Ta fram ekonomiska underlag, analysera data och delta i framtagandet av annan efterfrågade ekonomisk information internt eller externt.

Bidra till avdelningens utvecklings- och förbättringsarbete och delta i olika stora utvecklingsprojekt internt men även tillsammans med övriga verksamheten i syfte att skapa tydliga och effektiva processer och arbetssätt.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en akademiska examen inom ekonomi. Du har gärna några års arbetslivserfarenhet inom redovisning och bokslut. Men inget krav.
Du har erfarenhet av att utveckla nya arbetssätt samt att implementera dessa genom exempelvis att utbilda kollegor och medarbetare. Du behärskar Officepaketet och har mycket goda kunskaper i Excel.


Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För oss är det viktigt att du har ett strukturerat arbetssätt, är noggrann och stresstålig för att kunna prioritera under arbetstoppar med deadlines. Din kommunikationsförmåga och vilja att samarbeta samt att ge god service är av stor vikt. Du har en god analytisk förmåga, ett proaktivt synsätt och lätt för att identifiera och lösa uppgifter som uppkommer. Att ha intresse för IT-stöd och utveckling av dessa samt en vilja att lära nytt är goda egenskaper för att lyckas i rollen. Du bör ha en förmåga att kunna förklara ekonomi för personer som inte har de kunskaperna, därför behöver du kunna kommunicera bra på svenska i tal och skrift.
Meriterande för tjänsten:

• Erfarenheter av redovisning från offentlig verksamhet
• Erfarenhet av ekonomisystemet UBW (Agresso)



ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länken i annonsen. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan, då den bedöms gentemot andra sökande. En ansökan till Landskrona stad är en allmän handling.

Läs mer om oss på: landskrona.se/Jobba hos oss

I denna rekrytering har vi tagit ställning till olika rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Administrativ chef Marija Filipovic
0418-47 05 78

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landskrona stad, Administration
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 februari 2023
  • Ansök senast: 17 februari 2023

Besöksadress

26180
None

Postadress

LANDSKRONA
LANDSKRONA, 26180

Liknande jobb