EKONOM/CONTROLLER

Arbetsbeskrivning

Fastighetskontoret är den förvaltning som tillhandahåller stöd och service till kommunens kärnverksamheter med ändamålsenliga och trivsamma lokaler, städ och vaktmästeri. Till företag och medborgare erbjuder vi attraktiv mark och lägenheter. Organisationen är i ett starkt utvecklingsskede där vi jobbar med ständiga förbättringar genom vårt decentraliserade och målstyrda arbetssätt. Att vi nu övertar och införlivar kostverksamheten i vår organisation är ett tydligt steg i att erbjuda och utveckla en bred service med rätt kvalitet till våra kunder. Dina arbetsuppgifter Från början kommer Dina uppgifter att till stor del avse att införliva kostverksamhetens ekonomi i Fastighetskontorets. Du kommer att delta i utformningen av controllerinriktat arbetssätt. Detta syftar till att utforma våra lednings- och verksamhetsprocesser för att förverkliga vår verksamhetside. I ditt jobb ingår även att arbeta med ekonomistyrning årsbudget/verksamhetsplan, bokslut, årsredovisning etc. Du kommer att ingå i team där olika kompetenser finns. Andra viktiga arbetsuppgifter är stöd och utbildning i ekonomifrågor inom förvaltningen. Dina kvalifikationer Vi förutsätter att du har en ekonomisk utbildning på högskolenivå. Vi ser gärna att du har erfarenhet av likartade arbetsuppgifter. Som person har Du god analytisk förmåga och är skicklig utredare. Du kan ta initiativ och självständigt driva frågor till avslut med god förankring. Körkort är önskvärt Din stationering blir stadshuset.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PITEÅ KOMMUN
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 17 mars 2006
  • Ansök senast: 31 mars 2006

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010