OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker ersättare för en medarbetare inom vår ekonomifunktion som kommer att vara föräldraledig.Svea VAT Adviser AB är Sveriges ledande företag inom området internationell moms.Koncernen har ca 370 anställda med kontor i Sverige, Danmark, Finland, Norge och Baltikum.Ditt huvudsakliga arbetsområde kommer att vara att arbeta med kundreskontra men även viss del leverantörsreskontra, tullrestitution och allmän kontorsadministration kommer att ingå.Vad det gäller kundfakturering är arbetsuppgifterna kortfattat att köra ut listor från vårt verksamhetsstöd, ange i systemet vad som skall faktureras eller bokas upp, hantera uppbokningar, upplösningar och interimsbokningar.Vid leverantörsfakturering handlar det mer om kontering och inscanning.Fakturorna skickas sedan till moderbolaget för betalning.Arbetsuppgifterna inom tullområdet är att sammanställa återbetalningskrav utav import- och exportfakturor och skicka återbetalningskravet tillsammans med exportfakturor till Tullverket.Vi tror att Du som söker har minst gymnasiekompetens inom ekonomi och har arbetat några år på ekonomifunktion som redovisningsekonom eller med liknande arbetsuppgifter.Vi ser gärna att Du också är van vid kundkontakter, eftersom Du hos oss kommer att ha ett nära samarbete med våra uppdragsgivare.Vi efterfrågar goda språkkunskaper främst i svenska och engelska i tal och skrift.Dessutom bör Du vara van vid att jobba i "Officepaketet".Dessutom måste Du vara noggrann, ordningsam, självgående, initiativrik, flexibel, stresstålig och kunna hålla många bollar i luften samtidigt.Denna tjänst är ett vikariat p g a föräldraledighet fr o m 2008-09-01.Vikariatet gäller tillsvidare, dock längst t.o.m. den dag den ordinarie befattningshavaren återgår i tjänst, preliminärt 2009-10-01.