Ekonomi- administrativ assistent

Ekonomi- administrativ assistent

Arbetsbeskrivning

Centric Service levererar professionella tjänster inom markentreprenad/utemiljö och fastighet till kunder runt om i landet, främst mellan-Sverige. Sedan några år är Centric är en del av NPM-Group koncernen med ca 15 bolag och 250 medarbetare. Hela koncernen är i ett expansivt läge och för att bättre stötta denna tillväxtresa kommer ett antal funktioner decentraliseras, bla en lokal ekonomifunktion till Centric. "Kvalitet, Omtanke och Ansvar" är starka ledord som genomsyrar företagets utveckling och verksamhet.

Har du utbildning inom ekonomi och administration? Vill du vara med och automatisera och digitalisera vår kund- och leverantörsreskontraprocess, är du noggrann, serviceminded och en administrativ talang som vill arbeta på ett framåtsträvande bolag med hög expansionstakt inom mark- och fastighetstjänster? Då kanske du är rätt person till tjänsten som Ekonomi- och administrativassistent till Centric Service AB i Linköping!

Arbetsbeskrivning
Som Ekonomi- och administrativassistent på Centric kommer du dels vara vår administrativa stjärna som håller koll på allt från bilavtal till vårt ledningssystem och dels vara ansvarig för leverantörsreskontrans hela flöde - från ankomst till betalning samt vara delaktig i vår kundfaktureringsprocess. Vi har precis bytt ekonomisystem till ExFlow och Business Central och du kommer vara en viktig spelare i det fortsatta arbetet att utveckla rutiner och processer.

Du kommer ha mycket kontakter, både internt och med leverantörer samt vara en aktiv del av totala koncernens ekonomifunktion.

Företaget är i en expansiv fas vilket innebär att det kommer finnas utrymme för utveckling.

Vem är du?

För att vara framgångsrik i rollen som Ekonomi- administrativassistent ser vi att du har en eftergymnasial ekonomisk utbildning. Du kan vara nyexaminerad, men vi ser gärna att du har någon form av arbetslivserfarenhet inom ekonomi, till exempel sommarjobb eller liknande.

Du har ett naturlig driv och motiveras av att få ta initiativ och arbeta självständigt. Digitalisering kommer naturligt ihop med ett systemintresse. Noggrann, strukturerad och fokuserad är tre ord som beskriver dig. Med hjälp av ditt öppna och förtroendeingivande sätt skapar du hållbara relationer med kollegor, chefer och kunder/leverantörer. Du måste behärska office-paketet och vara duktig i excel.

Kontakt
I den här rekryteringen samarbetar Centric Service AB med Jefferson Wells, ManpowerGroup. Har du frågor angående tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta rekryteringskonsult Hanna Lindeberg på 011-19 43 58 eller på hanna.lindeberg@jeffersonwells.se. Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Sevice AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 september 2023
  • Ansök senast: 16 oktober 2023

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024