OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett intresse för ekonomi och vill utvecklas inom området? Här erbjuds du möjligheten att få vara med på en spännande förändringsresa där du som nytänkande och innovativ kommer att axla rollen på bästa sätt. Vi söker dig som vill ha en övergripande roll över företagets ekonomi och administration och som vill utvecklas inom bolaget. Välkommen med din ansökan!
OM TJÄNSTEN
I den här tjänsten får du möjligheten att bli en del av IM Vision, ett företag som är specialiserat på LED-lösningar där verksamheten är indelad i två olika segment: försäljning och uthyrning. IM Vision har ett av Sveriges största utbud av LED-skärmar och skräddarsyr lösningar efter kundens behov. Nu vill IM Vision stärka sitt team och är i behov av en kollega som ska axla rollen som ekonomi- och administrationsansvarig. I den här rollen kommer du att bli en del av ett spännande bolag med en härlig företagskultur som i dagsläget består av sex anställda. Du kommer att ha ett övergripande ansvar över IM Vision´s ekonomi och administration där du har stora möjligheter att vara med och påverka och utvecklas i din roll. Du kommer att agera spindeln i nätet och på sikt få möjlighet att stötta andra funktioner inom företaget. Detta baserat på dina styrkor och intressen samt din förmåga att ta ansvar i din roll. Vidare kommer du att rapportera till VD och stötta honom när han inte är på plats. Tjänsten är på 80% och du erbjuds en viss flexibilitet att lägga ditt schema på egen hand.
Nedan kan du få en inblick i hur IM Vision´s produkter ser ut. För att lära känna företaget ännu bättre får du gärna besöka deras instagram här.
Du erbjuds
* Möjligheten att bli en del av ett framgångsrikt bolag med stora framtidsvisioner
* Goda utvecklingsmöjligheter att växa inom bolaget och forma rollen till din egna
* En härlig företagskultur där initiativ uppmuntras
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Exempel på arbetsuppgifter är:
* Att arbeta med löpande redovisning
* Att ansvara över månadsavstämningar och månadsbokslut
* Att ansvara över anläggningsregister och lagervärde
* Att arbeta med fakturering samt ha vissa kundkontakter
* Att driva på utvecklingen av interna IT-system och kontinuerligt arbeta med förbättringar av olika slag
VI SÖKER DIG SOM
* Har en färdig högskoleexamen inom ekonomi med en inriktning vi bedömer relevant alternativt att du tar din examen under vårterminen
* Har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift då det krävs i det dagliga arbetet
* Har goda kunskaper i Office-paketet samt kalkylering
Vidare är det meriterande (ej krav) om du har tidigare erfarenhet av:
* En liknande bred ekonomisk roll
* Att ha arbetat med affärssystemet Fortnox
Som person är du:
* Initiativtagande
* Självgående
* Problemlösande
* Flexibel
Vidare ser vi att du är en person som är nyfiken och har en vilja och känsla för att förstå samband.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Jönköping, Ljungarum
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och IM Vision´s önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs görna mer om IM Vision här.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231