Ekonomi- och Administrationskoordinator till trevliga Zumtobel i Hyllie

Ekonomi- och Administrationskoordinator till trevliga Zumtobel i Hyllie

Arbetsbeskrivning

Zumtobel Group är ett etablerat och välrenommerat globalt företag som arbetar med professionell inomhus- och utomhusbelysning. Vårt mål är att ge ökad livskvalitet genom att tillhandahålla belysning av hög kvalitet och energieffektivitet. Zumtobel Group har i Norden försäljningsorganisationer i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Vi säljer även till Island och Baltikum. Huvudkontoret för Norden finns i Malmö. Läs mer på www.zumtobelgroup.com
Till Zumtobels kontor i Hyllie söker vi


Ekonomi- och Administrationskoordinator

Är du ekonom med erfarenhet från leverantörsreskontra eller ekonomiavdelning? Brinner du för service och vill jobba med att utveckla processer inom leverantörsreskontra och administrativ service. Då är detta kanske ditt nästa steg i karriären? Vi är ca 80 medarbetare i Norden och vårt huvudkontor finns i Malmö.
Rollen består av två delar, ca 50% i respektive roll. Som ansvarig för leverantörsreskontra kommer du att hantera leverantörsfakturor men även jobba med redovisning och bokslut. Som administrativ koordinator kommer du att hantera besökare, telefoni, post & paket, kontorsservice, resor mm.

I dina ansvarsområden ingår bl.a:
Leverantörskonton i fyra bolag i Norden
Skanna in och bokföra leverantörs-fakturor
Betalningar, skicka betalningsfiler till banken
Månatliga avstämningar
Momsrapportering
Ta emot besökare och telefonsamtal
Hantering av resor för hela Norden samt kontaktperson mot resebyrå
Uppdatera intranätet
Posthantering, kontorsservice mm


Din bakgrund
Du har ekonomiskt gymnasium eller motsvarande samt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Erfarenhet av SAP är meriterande. Dina kunskaper i svenska och engelska är mycket goda i både tal och skrift. Gärna förståelse för norska och danska.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är noggrann och strukturerad och gillar siffror. Du är en serviceminded fixare som trivs med uppgifter att lösa på egen hand men gillar också att jobba i team.

Om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Malmö. Tillträde snarast möjligt.
I denna rekrytering samarbetar Zumtobel Group med Standby Workteam. Vi tillämpar löpande urval och ber dig därför att skicka in din ansökan snarast. För mer information kontakta gärna Karin Dahlin, 0733 763 988.
Varmt välkommen med din ansökan!




Sammanfattning

  • Arbetsplats: Standby workteam AB. malmö
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 juni 2022
  • Ansök senast: 10 juli 2022

Postadress

lilla nygatan 11
malmö, 21138

Liknande jobb


11 juni 2024

Ekonomiassistent och lageradministratör

10 juni 2024