Ekonomi- och Administrativ assitent

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en Ekonomi- och administrativ assistent till vår ekonomiavdelning.
Ansvarsområden
Löpande ekonomi- och administrationsuppgifter tillsammans med chefen för ekonomiavdelningen.
Arbetsuppgifter
I rollen som ekonomi- och administrativ assistent ingår löpande administrativa uppgifter som t ex telefonväxel, nyckelhantering, post- och pakethantering, inköp till kontoret, beställning av underhåll av lokal och kontorsutrustning samt avtalsadminstration.
Ekonomiska arbetsuppgifter såsom reskontrahantering, in- och utbetalningsadministration, påminnelsehantering, order- och fakturaadministration, löpande bokföring och avstämningar och administration kring exporthandlingar. Därutöver vara behjälplig vid framtagande av koncernrapportering, boksluts- och budgetunderlag.


Vissa HR arbetsuppgifter såsom personal- och löneadministration inkl pensionsadministration kan förekomma.
I övrigt på arbetsplatsen förekommande administrativa arbetsuppgifter. Du kommer med andra ord att vara en viktig del av den allmänna servicen inom företaget.
Kunskapskrav
Utbildning
Relevant utbildning såsom Redovisningsekonom och/eller minst 4 års yrkeserfarenhet inom området.
Kunskaper och färdigheter
Vana av projektredovisning. Utåtriktad och kommunikativ. Goda färdigheter i Excel. Hög arbetskapacitet. Vana med affärssystem. Vana av Monitor ERP samt utfärdande av exporthandlingar är meriterande.

Sammanfattning

Postadress

Fredsgatan 11
Umeå, 90347

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024