OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en Ekonomi- och administrativ assistent till vår ekonomiavdelning.
Ansvarsområden
Löpande ekonomi- och administrationsuppgifter tillsammans med chefen för ekonomiavdelningen.
Arbetsuppgifter
I rollen som ekonomi- och administrativ assistent ingår löpande administrativa uppgifter som t ex telefonväxel, nyckelhantering, post- och pakethantering, inköp till kontoret, beställning av underhåll av lokal och kontorsutrustning samt avtalsadminstration.
Ekonomiska arbetsuppgifter såsom reskontrahantering, in- och utbetalningsadministration, påminnelsehantering, order- och fakturaadministration, löpande bokföring och avstämningar och administration kring exporthandlingar. Därutöver vara behjälplig vid framtagande av koncernrapportering, boksluts- och budgetunderlag.
Vissa HR arbetsuppgifter såsom personal- och löneadministration inkl pensionsadministration kan förekomma.
I övrigt på arbetsplatsen förekommande administrativa arbetsuppgifter. Du kommer med andra ord att vara en viktig del av den allmänna servicen inom företaget.
Kunskapskrav
Utbildning
Relevant utbildning såsom Redovisningsekonom och/eller minst 4 års yrkeserfarenhet inom området.
Kunskaper och färdigheter
Vana av projektredovisning. Utåtriktad och kommunikativ. Goda färdigheter i Excel. Hög arbetskapacitet. Vana med affärssystem. Vana av Monitor ERP samt utfärdande av exporthandlingar är meriterande.