Ekonomi och administrativt ansvarig | Flamsprutarna Sverige AB

Ekonomi och administrativt ansvarig | Flamsprutarna Sverige AB

Arbetsbeskrivning

Om Flamsprutarna Sverige AB
Flamsprutarna AB grundades av Bengt och Suzanne Aaröe-Holm i Ystad 1980. Vi är ett familjeägt företag och har arbetat med metallisering, service och montage inom kärnkraft och övriga energibranschen i Sverige och Europa i över 40 år.

Sedan 7 år tillbaka är även Victor med och driver verksamheten. Victor har arbetat i företaget sedan 2006 och blev delägare 2015. Verksamheten består främst av underhåll på olika anläggningar inom industrisektorn och främst inom kärnkraftsindustrin. Vi är i dagsläget 15 anställda och omsätter ca 25 miljoner kronor.

Vi söker nu en ersättare till Suzanne som vill dra ner på sin arbetstid för att inom något år gå i pension.

Arbetsbeskrivning
I denna breda roll kommer du att vara ansvarig både ekonomi och administration. Till din hjälp finns en person som arbetar deltid med löner och viss administration.

Dina arbetsuppgifter innebär all löpande redovisning, samt sammanställa faktura- och löneunderlag. Moms- och skattedeklarationer, samt kontakter med bank och myndigheter tillhör också dina dagliga uppgifter, liksom att ha kontroll på avtal som tex försäkringar och telefonabonnemang. Du har också ansvar för att upprätta en projektpärm för varje nytt projekt.

Vid årsbokslutet som vår redovisningsbyrå i dagsläget gör ansvarar du för att ta fram samtliga underlag. Det är också du som sköter kontakten med dem. På ditt bord ligger också ansvar för personalfrågor såsom anställningsavtal, kollektivavtal och arbetsmiljö.

Förutom ovanstående uppgifter kommer du också att vara administrativt ansvarig för all dokumentation gällande våra kvalitetssystem, egenkontroller och licenser. Du är också den som sköter myndighetskontakter och rapportering till dessa. Då vi är få som dagligen vistas på kontoret kommer du att vara den som sköter allt på hemmaplan, vilket kan innefatta sysslor såsom att svara i telefon, boka frakter och hålla iordning på kontoret. Du kommer också att vara ett naturligt stöd och bollplank till VD.

Tjänsten är på heltid.

Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta i en liknade roll i ett mindre företag. Du har kanske tidigare arbetat i ett familjeföretag och uppskattar de egenskaper som oftast finns i den typen av verksamhet. Du kan din redovisning, och känner dig trygg i alla moment, från kund- och leverantörsreskontra fram till bokslutsarbetet. Att ha ordning och reda är ett signum för dig, och du trivs med ansvaret att vara den på företaget som har koll. Det är till dig man ringer när man undrar något.

Vidare är du självgående och har tålamod. Du har lätt för kommunicera och får energi när du får ta dig an en uppgift som kräver att ny information ska inhämtas. För dig är det en självklarhet att rycka in akut även om det är något utanför dina ordinarie arbetsuppgifter som behöver lösas.

Vi ser helst att du bor i närområdet, men tjänsten tillåter flexibla arbetstider och viss möjlighet till distansarbete. Goda kunskaper i engelska är ett krav. Har du även kunskaper i tyska är det en merit, men inget krav.

Denna rekryteringsprocess

I denna rekrytering samarbetar Flamsprutarna med HIREQ. För mer information kring tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare. Vi ber dig respektera vårt önskemål om att all kommunikation gällande tjänsten sker genom oss på HIREQ. Vi ser fram mot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Sahlin
0411-55 55 52
Ingrid Duvander
0411-55 55 51
Johan Sahlin
0411-55 55 52 0411-555552
Johan Sahlin
0411-55 55 52
Ingrid Duvander
0411-55 55 51
Nicole Areskoug
0735212887
Alpar Simon
+46705083029
Thomas Nevlin

Nicole Areskoug
0411-55-55-56

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HIREQ AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 december 2022
  • Ansök senast: 8 januari 2023

Besöksadress

Svartgränd 1
YSTAD

Postadress

Svartgränd 1
YSTAD, 27143

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024