Ekonomi- och administratörsansvarig till Climber

Ekonomi- och administratörsansvarig till Climber

Arbetsbeskrivning

"Jag har älskat att arbeta i den här rollen och hos Climber som företag sedan dag ett. Om du är social och älskar att ha många kontaktytor både internt och externt så är den här rollen perfekt för dig. Du är dessutom extremt uppskattad av alla kollegor på kontoret då du är den som ser till att allt bara fungerar och rullar på felfritt. Det är dock extremt viktigt att du är prestigelös då arbetsuppgifterna är både högt och lågt, allt från att sätta på kaffe och beställa nya kolsyrepatroner till att noggrant se till så att intäkterna stämmer överens med kostnaderna innan månads- och årsbokslut. Men det är ju också det som gör rollen så himla rolig och varierande!"

OM TJÄNSTEN
Climber är en fartfylld och flexibel arbetsplats där du enkelt kombinerar liv och arbetsliv. Ett aktivt gäng som trivs med varandra och har kul tillsammans både en grå tisdag i november som på deras årliga kick off efter sommaren. Hos Climber varvas fredagsfrukostar, löpteknikträning, AW:s och bouleturneringar med månadsmöten och kvartalsvisa utbildningsdagar där det delas kunskap och erfarenheter.

Climber är idag Europas ledande Qlik-partner med 80 medarbetare fördelade på sju kontor i Stockholm, Malmö, Linköping, London, Köpenhamn, Helsingfors och Enschede. Kontoret i Stockholm ligger centralt i nyrenoverade lokaler på 13:e våningen på Hötorget i Stockholm.

ARBETSUPPGIFTER
Som Ekonomi- och administratörsansvarig kommer du att ha en av företagets absolut viktigaste roller. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer främst innebära ekonomi men du kommer även att ha ett stort ansvar för hela kontoret vilket betyder att dina dagar kommer att vara väldigt varierande men också väldigt roliga!

Du kommer arbeta närmast VD och vara den som alla kollegor på kontoret vänder sig till när de behöver en hjälpande hand. Utöver ekonomin så kommer dina ansvarsområden även beröra administration, en del HR och kontor. Du kommer t.ex. bli systemansvarig för PE Accounting, Climbers affärssystem.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer t.ex. att vara:
* Ekonomi – Kontroll och godkännande av leverantörsfakturor, skicka påminnelser, sätta upp nya avtal och konton, skicka underlag till månads- och årsbokslut, avstämning mellan kostnader och intäkter etc.
* Administration – Scanna avtal, hantera viss post etc.
* Kontor - Hålla ordning och reda, kontakt med hyresvärd, beställa nya kontorsmöbler, beställa mat och vara behjälplig vid event etc.
* HR - Pensionskontakt, av/på anmälan av kollegor, se till att avtal är rätt inne i PE, se till så att nya kollegor får onboarding av systemet och genomgång personalpolicy etc.

Som du kan läsa är detta en bred roll med många ansvarsområden. Det är därför väldigt viktigt för Climber att rätt person får tjänsten och att du ser långsiktig på rollen. För rätt person kommer även ansvarsområdena att kunna växa framåt.

VI SÖKER DIG SOM
* För Climbers del så är praktisk erfarenhet viktigare än eftergymnasial utbildning. Vi vill därför att du nyligen har arbetat minst 1 år med ekonomi och vet vad debit och kredit innebär
* Har ett intresse för siffror och är redovisningskunnig
* Är obehindrad i det svenska och engelska språket i tal och skrift

Som person är du:
* Orädd
* Har god samarbetsförmåga
* Noggrann
* Initiativtagande

Rekryteringsprocessen kommer att innehålla färdighetstester.

Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: 1a Hötorgsskrapan i centrala Stockholm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Climbers önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Climber här

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 maj 2020
  • Ansök senast: 27 juni 2020

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024