Ekonomi- och avgiftshandläggare

Ekonomi- och avgiftshandläggare

Arbetsbeskrivning

Sollentuna är en växande kommun med siktet inställt på att bli Sveriges mest attraktiva kommun.

På vård- och omsorgskontoret är vårt ansvar att kommunens äldre och personer med funktionsnedsättning får vård- och omsorg med hög kvalitet. Vår målsättning är att bli kvalitetsledande inom vård och omsorg.  Vi har ett mycket gott samarbete mellan politiker, tjänstepersoner och vård- och omsorgsföretag, en budget i balans och en genuin vilja till utveckling.

Kontoret är en beställarorganisation och vi är uppdelad på tre avdelningar. Tjänsten är placerad på kontorets stöd- och utvecklingsavdelning.

Hos oss kommer du till en spännande och dynamisk arbetsplats där du är med och gör skillnad på riktigt. Vi harbetar med ständiga förbättringar och vill hitta effektiva arbetssätt och system som stödjer det digitaliserade arbetet.

Arbetsbeskrivning

Som ekonomi- och avgiftshandläggare har du mångsidiga och varierande arbetsuppgifter och kommer att arbeta med kontaktytor gentemot olika avdelningar på kontoret, utförare, brukare och kunder. I rollen som ekonomihandläggare kommer du huvudsakligen arbeta med:

- Bokföring och bokslutsbilagor
- Kontering av leverantörsfakturor
- Tillfälliga utbetalningar
- Rapportering/ekonomiska sammandrag
- Support kopplat till fakturor och kontering, både internt och externt

 I rollen som avgiftshandläggaren kommer du arbeta med:

- Utredning, beräkning och beslut om avgifter gällande insatser med inriktning mot äldre och funktionshinder
- Besvara frågor från kunder och deras anhöriga om avgifter och fakturor

I tjänsten ingår även att arbeta med förändrings- och förbättringsarbetet.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en bred erfarenhet och bakgrund som ekonomihandläggare/avgiftshandläggare/administratör inom kommunal verksamhet eller annan jämförbar verksamhet. Du har en gymnasial eller eftergymnasial utbildning med inriktning ekonomi eller likvärdigt. Erfarenhet av arbete i verksamhetssystemen Pulsen Combine, Phoniro och Visma är meriterande.

Du kan uttrycka dig i både tal och skrift och är professionell och pedagogisk i kommunikation med brukare, anhöriga och samarbetsparter. Som person är du flexibel, strukturerad, noggrann och serviceinriktad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. 

Vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare har ett hållbart arbetsliv och kan kombinera ett professionellt arbete med familj och fritid. Vi arbetar också för att alla medarbetare får utvecklas i sin roll och att kompetenser tas till vara. Vi tillämpar flextid, erbjuder kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och semesterväxling.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.  Vi tillämpar individuell lönesättning. Urval sker löpande under ansökningstiden. I denna rekrytering gör vi en bakgrundskontroll innan anställning erbjuds.

Välkommen till Sollentuna – en kommun mitt i möjligheterna! Tillsammans gör vi Sollentuna bättre varje dag för våra invånare, företagare och organisationer. Vi har tydliga och ambitiösa mål för att skapa trygghet, välfärd och hållbar tillväxt.


Vi erbjuder dig ett meningsfullt och roligt jobb i en stabil miljö där ambitionsnivån är hög. Hos oss får du fantastiska kollegor som vill göra skillnad för andra. Nu söker vi dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Följ med oss på resan mot att skapa Sveriges mest attraktiva kommun!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sollentuna kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 juli 2023
  • Ansök senast: 30 juli 2023

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024