Ekonomi- och avgiftshandläggare till kund i Sollentuna

Ekonomi- och avgiftshandläggare till kund i Sollentuna

Arbetsbeskrivning

Har du en utbildning inom administration eller ekonomi, och erfarenhet av kommunalt handläggningsarbete? Då kan du vara den vi söker!

Om uppdraget

Vi söker en ekonomi- och avgiftshandläggare till vår kund, som är verksam inom den kommunala sektorn. Start för uppdraget är omgående, senast 1 oktober, och 3 månader framåt med möjlighet till förlängning. Placeringsort: Sollentuna.

Dina arbetsuppgifter

Tjänsten är placerad på avdelningen ekonomi och verksamhetsstöd. Avdelningens uppdrag är att skapa förutsättningar för en effektiv verksamhet, en god intern styrning och kontroll och ge stöd i frågor om ekonomi, lokaler och säkerhet, IT-system och digitalisering. Avdelningen har 10 medarbetare.

Som ekonomi- och avgiftshandläggare är du spindeln i nätet med kontaktytor gentemot olika avdelningar på kontoret, utförare, brukare och kunder.

Exempel på dina arbetsuppgifter:

- Myndighetsutövning: utredning, beräkning och beslut om avgifter gällande insatser med inriktning mot äldre och funktionshinder
- Hantera beslut som har överklagats
- Svara på frågor från kunder och deras anhöriga om avgifter och fakturor
- Annat förekommande administrativt arbete inom ramen för avdelningens verksamhet inom ekonomi- och fakturahantering
- Ansvar för verksamhetssystemet i de delar som berör avgiftshandläggningen vilket innebär arbete med både systemadministration och utveckling


Dina kvalifikationer

Vi söker dig som vill delta aktivt i förändrings- och förbättringsarbetet med avgiftshandläggningen. Du är drivande men samarbetsinriktad och lyhörd i din yrkesroll. Det är viktigt att du som person är flexibel, strukturerad, noggrann och ansvarstagande. Vi ser att du är professionell och pedagogisk i kommunikationen med brukare, anhöriga och andra externa och interna kontaktytor.

Krav för tjänsten:

- Bakgrund som ekonomihandläggare/avgiftshandläggare/administratör inom kommunal verksamhet eller annan jämförbar verksamhet
- Eftergymnasial utbildning inom administration och ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivare bedömer som lämplig
- Du kan uttrycka dig bra i både tal och skrift


Meriterande för tjänsten:- Kunskap om förvaltningens interna system, som Pulsen Combine, Phoniro och Visma

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Juuli Vainio, juuli.vainio@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 september 2022
  • Ansök senast: 18 februari 2023

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Handläggare till ledarhundsverksamheten

Handläggare till ledarhundsverksamheten

13 juni 2024

Ekonomihandläggare, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen

Ekonomihandläggare, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen

11 juni 2024